SARAJEVO, Čelne ljude Terminala Federacije BiH i kćerke ove firme Naftnih terminala Ploče moraju zamijeniti nova rukovodstva i to je jedina budućnost ovih kompanija, istakao je Mustafa Mujezinović, premijer FBiH.
Vjeruje kako je imenovanjem v.d. direktora Terminala FBiH u Sarajevu i pozajmicom od 2,8 miliona KM FBiH spasila Naftne terminale Ploče. Najavio je kako će u srijedu na sjednici Vlade FBiH ovaj problem ponovo biti razmatran s ciljem njegovog kvalitetnijeg rješenja.
“Nadam se da ćemo povući konkretne poteze. Tokom rasprave o ovoj problematici u Parlamentu FBiH čuli smo dosta toga. Jedni tvrde da od Naftnih terminala Ploče nema ništa, dok drugi smatraju kako su u dosta dobrom stanju. Prava je istina vjerovatno negdje između. Sve ostalo je politička borba i predizborna kampanja”, istakao je Mujezinović.
Mnogi upozoravaju kako su Naftni terminali u krizi zbog kriminalnih radnji pojedinaca. Kakav je Vaš stav o tome?
MUJEZINOVIĆ: Istražni i sudski organi moraju raditi svoj posao bez obzira na Vladu i Parlament FBiH. O tome ne moramo zauzimati stav.
Zbog čega se Vlada FBiH odlučila da imenuje Ibrahima Bećirbegovića za v.d. direktora Terminala FBiH u Sarajevu ako je protiv njega pokrenut krivični postupak?
MUJEZINOVIĆ: Jedan od uslova da ne izgubimo Naftne terminale bio je i imenovanje direktora, odnosno vršioca dužnosti. Moj je koncept bio da što prije bude raspisan konkurs i bude imenovan direktor. To je urađeno. Međutim, procedura je bila razvučena skoro dva i po mjeseca, a na te procedure ne mogu nikako uticati.
Zašto Vlada FBiH nije imenovala drugog kandidata?
MUJEZINOVIĆ: Na ovaj konkurs javila su se četiri kandidata, od kojih dva ili tri uopšte nisu zadovoljavala osnovne stvari. Nikog drugog nismo mogli izabrati do Bećirbegovića, kojeg lično ne poznajem. Protiv svih koji su bili u upravljačkim strukturama i koji su prošli kroz Terminale FBiH i Naftne terminale u Pločama podignute su krivične prijave.
Kako je moguće da čovjeka protiv kojeg je podignuta krivična prijava Vlada sad postavlja na čelo firme od strateškog značaja za FBiH?
MUJEZINOVIĆ: Moj je stav da svi koji su dosad na bilo koji način učestvovali u upravljačkim strukturama i radu terminala budu zamijenjeni novim ljudima koji će u budućnosti upravljati ovim kompanijama. Mislim da bi to bio jedini ispravan put za ozdravljenje terminala, koji i nisu baš u tako lošem stanju kako to pojedini tvrde.
Zbog čega je Vlada FBiH izdvojila pozajmicu za Naftne terminale kad je na računu Terminala FBiH, majke firme, oročeno više od osam miliona KM?
MUJEZINOVIĆ: Nismo obezbijedili dodatnih 2,8 miliona KM. Od tih 8,2 miliona KM, koji su na računu Terminala od prošle godine, dio je preusmjeren na rješavanje postojećih problema. Samo smo preinačili raniju odluku Vlade FBiH po kojoj je novac bio namijenjen za nešto što sad nije prioritet.
Zašto ste tek sad reagovali kad su Naftni terminali po podacima resornog ministarstva nelikvidni deceniju?
MUJEZINOVIĆ: Novi sam u ovome i ne mogu znati šta se dešavalo ranijih godina.
Ministar finansija Vjekoslav Bevanda negodovao je zbog Vašeg potez iznenadnog sazivanja sjednica Vlade FBiH. Da li se osjećate krivim i kako komentarišete takve osude?
MUJEZINOVIĆ: Imam pravo da u bilo koja doba sazovem sjednicu Vlade FBiH, kao što i ministar finansija ima pravo da kaže kako neće platiti određeni račun. Osim toga, ništa se nije desilo što ne valja. Spaseni su Naftni terminali kao državna imovina i ako ima nešto protiv toga svaka mu čast.
Da li ste ostali pri svom stavu da su neprovodivi zaključci Parlamenta FBiH po kojima naknade boračkim populacijama nije neophodno smanjivati?
MUJEZINOVIĆ: Stendbaj aranžman s MMF-om mora biti neupitan ako želimo da preživimo. U ovoj i bilo kojim drugim varijantama koje odstupaju od aranžmana Vlada će biti prisiljena da smanjuje primanja pojedinim kategorijama za 30 ili 40 odsto. Stoga molim razumijevanje pripadnika svih boračkih kategorija. Nema razloga za bilo kakvo nezadovoljstvo. Svi su u sistemu umanjenja od 10 odsto. Ovaj sistem je privremen i trajat će određeno vrijeme, odnosno do usvajanja sistemskih zakona.
Lideri političkih stranaka prije dva mjeseca su dogovorili hitno formiranje tima za definiranje trase koridora 5c. Do danas se to nije desilo. Zbog čega?
MUJEZINOVIĆ: Čekamo imenovanje ministra prostornog uređenja FBiH. Bez njega u ovom dijelu ne možemo ništa uraditi. Nezavisne novine