BANJALUKA, Generalni direktor prijedorske kompanije “Arselor mital” Murari Muhadži izjavio je danas da ovo preduzeće zbog neisporuke željezne rude usljed štrajka željezničara u Republici Srpskoj /RS/ ima dnevne direktne gubitke od 160.000 evra.
“Gubici sa kojima se suočavamo su u vidu transporta 8 000 tona željezne rude dnevno i naši depoi su puni, što će prouzrokovati da moramo i obustaviti proizvodnju. Kada se to desi, onda će nam trebati minimalno pet dana za ponovno pokretanje proizvodnje”, rekao je Murari na konferenciji za novinare na kojoj su predstavnici više velikih preduzeća govorili o štetama nastalim obustavom rada mašinovođa u RS.
On je dodao da je samim tim i direktan gubitak željeznica 40.000 evra, te da se gubici partnera “Arselor mitala” procjenjuju 25.000 evra na dnevnom nivou.
Muhadži je naglasio da su, osim ovih direktnih troškova, enormni i indirektni troškovi.
Govoreći o tome šta trpi zenički “Akselor mital”, on je naveo da se kompanija suočava sa problemom dostave sirovine za proizvodnju čelika, kao i dostave koksa, jer vagoni stoje na granici. U toj kompaniji trenutno su u toku pripreme za rad u zimskim mjesecima.
Odgovarajući na pitanje da li će tužiti željeznicu za nadoknadu štete, Muhadži je rekao da je šteta već učinjena i da se kompenzacija za tu štetu teško kompenzuje.
Direktor banjalučkog “Celeksa” Predrag Zgonjanin rekao je da će to preduzeće “ukoliko nastale štete budu više od onog što se može snositi, sigurno tražiti naknadu”.
On je rekao da u skladištima ovog preduzeća trenutno “stoji” oko 200 tona raznih proizvoda, izrazivši bojazan da ovo preduzeće neće biti u stanju da snosi troškove penala kupcima.
Direktor banjalučkog “Krajina petrola” Milovan Bajić rekao je da u Hrvatskoj stoji tečni naftni gas, koji je roba koja se plaća unaprijed i da svaki dan kašnjenja košta.
On je upozorio i na bezbjednosni aspekt zastoja u prevozu željeznicom, jer se prevoze i opasne materije.
Zahtjevi 230 mašinovođa i pomoćnika mašinovođa Željeznica RS, koji su od ponedjeljka, 10. oktobra, od 18.00 časova zaustavili vozove, odnose se na isplatu razlike u zaostatku dodatka na platu, koji se u stručnoj terminologiji naziva kilometar, kao i dalju isplatu kilometra po ranije utvrđenoj cijeni od 2,4 KM.