BEOGRAD, Odluka o tome ko će raditi dvije dionice na sjeveru Koridora 10 još nije donijeta iako je ime firme trebalo da se zna do 20. marta.
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić kaže da će do kraja ove sedmice biti potpisan ugovor za izgradnju 110 kilometara sjevernog kraka Koridora 10. “To će biti završeno do kraja ove nedelje” rekao je Mrkonjić koji je ranije izjavio da “nijedna ponuda nije bila sasvim do kraja dobra”.
“Siguran sam da će potpisivanje ugovora biti sledeće nedelje, do 20. marta i očekujem da radovi mogu da počnu već oko 27. marta”, kazao je tada Mrkonjić i izrazio očekivanje da će taj posao biti gotov u narednih godinu dana. Ministar je kazao da će završetkom izgradnje novog mosta kod Beške i obilaznice oko Novog Sada kompletna dionica Beograd – Novi Sad biti gotova do polovine 2011. godine.
Mrkonjić je izrazio nadu da će na izgradnji sjevernog kraka Koridora 10 biti angažovana domaća preduzeća, koja su prošle godine uradila ukupno 50 kilometara poluautoputa – 20 kilometara na jugu, 20 na sjeveru i 10 kilometara na obilaznici oko Beograda. “Tu su stekla potrebna iskustva da bi mogli da rade sada zajedno gore na severu, dakle radiće više od 20.000 naših radnika iz tih preduzeća, a da ne govorim o ostaloj infrastrukturi koja će biti pored toga”, naveo je ministar dodajući da ukupna vrijednost radova iznosi oko 10 milijardi dinara.
Srbija više nema probleme sa novcem za izgradnju Koridora 10, jer je finansijska konstrukcija zatvorena, ali se sada suočava sa problemima druge prirode. Naime, tender za izgradnju 110 kilometara lijeve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada i od Kelebije do Subotice na sjevernom kraku Koridora 10 obustavljen je krajem februara, a odluka je donijeta pošto nisu ispunjeni uslovi za izbor najpovoljnije ponude prema Zakonu o javnim nabavkama.
Na tender za izgradnju ovog dijela puta ponude su dostavili konzorcijum srpskih firmi čiji je nosilac Preduzeće za puteve Beograd, slovenačka kompanija „Primorje“ i hrvatska firma „Hidroelektra niskogradnja“ u konzorcijumu sa firmom „Vojput“ iz Subotice. Konzorcijum domaćih firmi ponudio je najnižu cijenu od 9,97 milijardi dinara, ali je u ponudi navedeno da će se ta cijena naknadno uskladiti sa inflacijom. Kako se nezvanično može čuti, tender je zbog toga bio i obustavljen kako bi domaće firme imale priliku da tu grešku isprave.
U ovakvim situacijama inače nije neobično da država želi da domaće firme dobiju posao, pogotovu ako je ponuda najniža. Ipak, i strani izvođači imaju pravo na žalbu. Blic, Tanjug