BEOGRAD, Domaći građevinari imaju šansu da dobiju posao na izgradnji 110 kilometara poluautoputa od Novog Sada do Subotice i „Y kraka“ od Subotice do Kelebije i Horgoša.Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić kaže da je to ono za šta se i vlada zalaže i što je obećala srpskim građevinarima, jer će na tom gradilištu, najvećem u posljednjih nekoliko decenija, biti direktno angažovano i do 15 hiljada radnika, a još četiri puta toliko, najmanje 50 hiljada ljudi biće uključeno u pripremne radove.
Projektna vrijednost tog posla iznosi oko 200 miliona evra, ali konačna cijena znaće se kada budu otvorene tenderske prijave. Rok za prijavu traje do 1. februara, radovi bi trebalo da počnu već 1. marta i do kraja ove godine kompletan autoput kroz Vojvodinu biće završen, kaže Mrkonjić.
On dodaje da na svim tenderima za poslove koji se finansiraju iz budžeta, domaći građevinari imaju više šansi da dobiju posao čak i kada su uslovi koje ponude identični onima koje dostave inostrane kompanije.
Osim dijela Koridora 10 koji se gradi državnim novcem, u prvom kvartalu ove godine biće započeti i radovi na dva lota obilaznice oko Dimitrovgrada (putni dio i mostovi, dok će za dva tunela biti raspisan novi tender), koje se finansiraju kreditima Svjetske banke.
Najnižu cijenu za oba posla ponudila je austrijska Alpina, a da li će to biti dovoljno da se prevaziđu nesuglasice koje su državu Srbiju i tu kompaniju dovele do arbitražnog suda u Parizu zbog nerealizovanog posla oko koncesije, pokazaće odluka tenderske komisije, koja se očekuje ovih dana.
Takođe, do 1. februara biće raspisan i tender za izgradnju dionica na jugu Srbije, od Neredovca do Levosoja u dužini od 15,8 kilometara, koji se finansira sredstvima Helenik plana. Procjenjena vrijednost radova je oko 88 miliona evra, a prve mašine bi trebalo da uđu na trasu početkom maja ove godine. B92