BANJALUKA – Autorski tim grupe aritekata iz Banjaluke pobijedio je na međunarodnom konkursu za idejno rješenje velikog mosta u banjalučkom naselju Dolac, u konkurenciji 31 prijavljenog rada iz zemlje i inostranstva.
Gradonačelnik Banjaluke Igor Radojičić rekao je da će izabrano rješenje biti nagrađeno sa 20.000 evra, te da je ovim međunarodnim javnim konkursom Banjaluka pozicionarana na svjetskoj mapi, jer su rješenja stizala iz cijelog svijeta.
Radojičić je prilikom predstavljanja izabranog rješenja rekao novinarima u Banjaluci da je cilj bio da se dobije što bolje idejno rješenje mosta, koji će biti jedan od prepoznatljivih simbola grada.
“Konkurs je pobudio veliko interesovanje van naše zemlje, što je bio jedan od naših ciljeva. Prva i druga nagrada utvrđene su jednoglasno, konsenzusom, i predstavljaju rad banjalučkih autora. Prvonagrađeno rješenje će biti osnova za gradnju novog banjalučkog mosta”, objasnio je Radojičić.
Pobjedničko rješenje izradila je grupa banjalučkih arhitekata – Saša B. Čvoro, Radovan Beleslin, Neda Medić, Maja Medić, Nebojša Jeremić, Đorđe Šebić i Zoran Uljarević.
Drugu nagradu i 7.500 evra dobio je rad grupe arhitekata iz banjalučke firme “Ruting” Nikola Dmitrović, Jelena Savić, Radana Jungić, Aleksandra Petrović, Milijan Pantić, Borjana Malčić Savić, Vladimir Ilić i Slobodan Popadić.
Gradski arhitekta Ivan Rašković rekao je da će prilikom izgradnje novog mosta biti kombinovana rješenja koja su osvojila prve dvije nagrade, u smislu da će iz drugog rješenja biti preuzeto uređenje podmostovlja.
“Novi most će povezivati centar grada sa jedne strane i naselja Obilićevo i Starčevicu sa druge strane. Taj most će biti izgrađen od gradske tržnice da bi na drugoj obali Vrbasa izašao kod sadašnje Klinike za psihijatriju”, precizirao je Rašković.
On je dodao će izgradnjom mosta znatno biti rasterećen saobraćaj u Banjaluci, a grad će dobiti jedan od prepoznatljivih simbola 21. vijeka.
Stručna komisija odlučila je da otkupi još dva rada čiji su autori Tang Đijajun iz Kine i Aleksandar Janković iz Francuske.
Konkursna komisija odlučila je da radovima, koji su idejom i konceptualnim rješenjem, kao i kvalitetom ostvarili određeni umjetnički domet i reprezentativnost, dodjeli pohvalu. Riječ je o četiri rada koja su stigla iz Brazila, Velike Britanije, Srbije i Irske .
Izložba svih radova biće otvorena 7. novembra na tvrđavi Kastel i trajaće do 29. novembra.
Radove je izabrala desetočana, stručna komisija, koju su činili Igor Radojičić – predsjednik, Ivan Rašković – zamjenik predsjednika, članovi Peter Gabrijelčič, autor beogradskog mosta na Adi, Srđan Rajak i Milijana Okilj, te zamjenski članovi Sanela Kecman i Ognjen Šukalo. Srna
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ovde je stavljen fokus na sam most. Prica se samo o izgledu mosta. Ono sto je po mom misljenuj mnogo bitnije a sto niko nece da pomene je funkcionalnost mosta. Nigdje ne vidim da je prikazano resenje saobracajnica koje se vezu na most niti se pominje broj saobracajnih traka. Most ce sigurno usminkati i moci ce da podnese tezinu vozila ali to ne znaci da ce kvalitetno rijesiti saobracaj tj da nece postati novo usko grlo.
Napravili su novi zeleni most sa po jednom trakom za oba smjera jer nisu htjeli da resavaju imovinske poslove. A osim par kuca u blizini mosta citava ta ulica je mogla da bude bulevar, od zapadnog do istocnog tranzita. U dolcu je veliki problem cuvena krivina i negdje nema prikaza na koji nacin to resavaju.
Sve ima definisano u regulacionim planovima, koji su javno dostupni, na par klikova.
Evo sad sam nasao. Upravu si. Ima na sajtu grada. Ono sto vidim je po mom misljenju lose. Neko ko je pravio bivsi regulacioni plan imao je zamisao da se “Trznicka ulica”(ulica izmedju Kastela i trznice) spoji direktno iznad dzamije sa Ulicom Milana Rakica a da se sa vec postojece raskrsnice kod dzamije odvaja ulica u kojoj bi bio most. Sve bi bilo pod pravim uglom i dosta laksi pristup bi imali iz svi pravaca. To je daleko bolja opcija bila. Samo se u tom slucaju moraju rusiti 2-4 objekta.
Koliko ja vidim neko je izdao dozvolu za izgradnju hotela Atina pa je zbog toga sada usvojio regulacioni plan koji je losiji od prvobitne ideje. Opet niko nece odgovarati a nefunkcionalnost saobracaja cemo svi placati svakog dana.