PODGORICA, Nov model privatizacije crnogorske aviokompanije Montenegroairlines, koji je danas prihvatila Vlada, predviđa da 30 odsto firme zainteresovanom partneru bude ponuđeno kroz model dokapitalizacije.
“Kao i u slučaju dokapitalizacije Elektroprivrede, partneru će biti ponuđena i opcija prema kojoj će poslije dvije godine sprovođenja predloženog biznis plana, moći da dokupi još najmanje 21 odsto akcijskog kapitala i da postane većinski vlasnik Montenegroairlinesa”, kazao je ministar saobraćaja Andrija Lompar nakon sjednice Vlade.
On je naveo da je, prema novoj procjeni, vrijednost Montenegroairlinesa 25,6 miliona evra, što znači da se očekuje da budući partner u kompaniju investira najmanje 7,6 miliona evra u procesu dokapitalizacije.
Lompar je objasnio da su odustali od prvobitnog modela privatizacije Montenegroerlajnza, jer su im stručnjaci Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), koja je bila zainteresovana da bude Vladin partner u firmi, sugerisali da sada nije vrijeme za prodaju kapitala kompanije.
“Prema novom modelu privatizacije, EBRD će biti savjetnik u tom procesu”, objasnio je Lompar.
Naveo je da su crnogorske privatizacione vlasti razgovarale samo sa predstavnicima izraelske kompanije El Al, ali da su oni tražili da se taj proces poveže sa učešćem u kapitalu Aerodroma Crne Gore, što je za crnogorsku stranu bilo neprihvatljivo.