ZAGREB, Najave čelnika hrvatske naftne kompanije INA o mogućem smanjenju proizvodnje zbog tehnološke modernizacije rafinerijskih kapaciteta, ali i skupe sirovine u trenutku kada cijena nafte na svjetskom tržištu vrtoglavo raste, donijeće Zagrepčanima velike gubitke, kažu analitičari.
U isto vrijeme suvlasnik i strateški partner INA mađarski MOL hvali se rafinerijama koje su već prošle proces modernizacije i danas su osposobljene za preradu ruske nafte uralskog tipa s visokom koncentracijom sumpora u derivate koji su po kvalitetu usklađeni s najvišim normama Evropske unije.
Rafinerije INA u Sisku i Rijeci, osim što proizvode goriva ispod evropskih standarda, po ovako visokim cijenama sirove nafte proizvode i gubitke.
“INA nema šta dodati saopštenju kojim smo najavili da će doći do smanjenja proizvodnje nafte”, ustvrdio je portparol zagrebačke kompanije Bojan Vinek te ostao nedostupan za pitanja kako planiraju da nadoknade manjak goriva za hrvatsko tržište koji će nastati nakon što odluka o manjoj proizvodnji stupi na snagu.
MOL, kojem nafta iz Rusije dolazi naftovodom, u svojim rafinerijama u Mađarskoj i Slovačkoj proizvodi goriva uz relativno male troškove. Manjak u proizvodnji INA MOL će lako nadoknaditi i snabdjeti benzinske pumpe INA i “Tifona”, ali za razliku od hrvatske kompanije Mađari će na svojoj proizvodnji i zaraditi