BANJALUKA, Jedna privatna crnogorska kompanija zainteresovana za uspostavljanje čarter-saobraćaja sa Banjalukom kako bi glavni grad Republike Srpske, u ljetnim mjesecima, povezala sa Tivtom ili Podgoricom, rekao je vršilac dužnosti direktora “Aerodroma Republike Srpske” Davorin Mihić.
“Riječ je o jednoj privatnoj kompaniji iz Crne Gore sa jednim manjim avionom od 19 sjedišta, a konačan dogovor bi trebalo da bude postignut za desetak dana”, rekao je Mihić dodavši da bi, ukoliko bude dogovorena, čarter-linija bila uspostavljena početkom juna.
Mihić je istakao da je razgovarano sa predstavnicima “Jat ervejza”, ali da oni nemaju kapaciteta da ponude letove za ljetnu sezonu, jer su svi kapaciteti zauzeti.
“Jedina opcija koja je još aktuelna jeste njihov red letenja u kojem se nalaze nove destinacije na hrvatskom primorju, kao što su Pula i Split. Mi smo zainteresovani ukoliko `Jat ervejz` nađe interesa za međuslijetanje u Banjaluci u okviru kojeg bismo mogli koristiti segment Banjaluka – Beograd i Beograd – Banjaluka”, rekao je Mihić.
On navodi da je ovo jedini aranžman koji je uprava Aerodroma Srpske uspjela da dogovori sa srbijanskim prevoznikom, budući da je za naknadno ubacivanje u ljetni red letenja bilo prilično kasno, naglasivši da se još očekuje potvrda iz “Jat ervejza”.
“Funkciju vršioca dužnosti preuzeo sam početkom februara ove godine, a ljetni red letenja kod svih avio-prevoznika već je napravljen tokom zimskih mjeseci i stupa na snagu krajem marta. Jednostavno smo zakasnili za neke ozbiljnije izmjene i prijedloge, ali sada smo prosto u takvoj situaciji da moramo da prihvatimo šta nam se nudi”, rekao je Mihić, naglasivši da bez saobraćaja banjalučki aerodrom teško može da preživi.
Vršilac dužnosti direktora Aerodroma Republike Srpske istakao je da je podnesen zahtjev “Austrija erlajnsu” za pregovore do kojih bi moglo doći u maju ili junu o uvođenju linija u zimskoj ili ljetnoj sezoni 2013. godine. Mihić je rekao da je od ključnog značaja da se napravi svakodnevni saobraćaj, barem jednom dnevno, za jednu od većih destinacija sa ozbiljnom kompanijom, navodeći pri tom Beč ili Beograd.
On je rekao da 20. avgusta banjalučki aerodrom očekuje posjetu inspekcije koja bi trebalo da donese odluku o međunaronoj licenci.
“Prije dvije godine dobili smo privremenu dozvolu za pružanje usluga u međunarodnom vazdušnom saobraćaju, jer je kontrolnim pregledom utvrđeno da ne ispunjavamo neke od zakonom predviđenih uslova, koje kao međunarodni aerodrom moramo da poštujemo. Sljedeću inspekciju očekujemo 20. avgusta ove godine, ali da bi njihova odluka bila pozitivna, najkasnije do 20. juna moramo da uradimo sve ono što se od nas očekuje”, pojasnio je Mihić.
On je pojasno da uočeni nedostaci nisu nerješiv problem, ali da bez novca sigurno neće uspjeti da urade ono što se od njih očekuje. Mihić je pojasnio da je jedan od nedostataka, koje uprava banjalučkog aerodroma mora da ispuni, jeste i proširenje osnovne staze, odnosno travnatog pojasa uz samu pistu.
“Proširenje za 70 metara ne bi bio nikakav problem, da je zemljište u tom pojasu vlasništvo aerodroma, ali nije. Potreban nam je novac da prvo obavimo eksproprijaciju zemljišta, pa da zatrpamo postojeći odvodni kanal i postavimo novu ogradu, koja je takođe na listi propusta”, pojasnio je Mihić.
Prema njegovim riječima, međunarodnim vazduhoplovnim propisima definisano je da ograda mora da bude visoka 2,44 metra, s tim da je precizno definisano kolika je visina betonskog dijela, kako bi se spriječilo potkopavanje ili eventualno obrušavanje, dok postojeća ograda na banjolučkom aerodromu ne ispunjava ove standard.
“Ukupna dužina ograde je oko pet kilometara, sam po sebi se nameće zaključak koliko je to novca potrebno da bi se otklonio i ovaj nedostatak”, kaže Mihić. On je izrazio očekivanja da će u narednom periodu biti riješen i ovaj problem, kako bi Aerodrom “Banjaluka” i poslije avgusta imao status međunarodne vazdušne luke.
S banjalučkog aerodroma, iz godine u godinu, leti sve manje putnika, a razlog tome je nepostojanje saobraćaja.
“Prije 12 godina, tačnije 2000. godine, sa ovog aerodroma je u svijet letjelo blizu 40.000 ljudi, dok je taj broj danas tek jedva oko osam hiljada”, kaže Mihić.
Banjalučkom aerodromu gravitira skoro milion ljudi. Srna
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Nadam se da ce “moguci”carter-letovi B.L-Tivat zaista biti sto prije stvarnost,a jos bolje bi naravno bilo i komunkac.
sa drugim /vecim kompanijama!!!!
Kada ce da bude Germanywings za Banja Luku????to bi zaista bilo ssssuuupppeeerrr!!!!!!
Super je bila ova linija do Tivta. Nadam se da će biti i ove godine.
Najavi nam direktor Davorin Mihić, menadžer u vazduhoplovstvu, dugoročni vršioc dužnosti direktora aerodroma Banjaluka, letove za Beč, pa letove Beograd Banjaluka Beč, pa Banjaluka Beograd, pa jeftinu kompaniju iz Madjarske, pa letove za Podgoricu i Tivat, pa saradnju Tuzle i Banjaluke, pa najveći kargo u Evropi, a na kraju ništa od svega toga. Tropa. Potpuna. Čak je i BH Airlines kao najvjernija kompanija koja koristi ovaj aerodrom smanjila broj letova za Cirih u odnosu na prošlu godinu. Naravno Mihić Davorin i dalje najavljuje povećanje saobraćaja na ljeto ove godine. ali više mu ne vjeruje niko. To se zove Pričam ti priču dok goveda riču. Ne lipšite magarci do zelene trave. Prevedeno,”Nemam pojma o ovom poslu ali pošto sam radio na tome godinama i našao načina da se ovdje uvalim, ja moram sada da vas lažem, a vi ako ne možete da progutate, popijete jednu. Ako jedna nije dovoljna popijte dvije. Ako ni dvije nisu dovoljne vi se onda naroljajte…Kad su se svi drugi uvalili, što ne bi i ja. Pa nemam valjda ujnu u vladi bez veze. Gdje na drugim mjestima rade oni koji znaju? Nigdje. Takva su vremena. Ja sam čovjek ovog vremena. Moram se i ja naći u svemu tome…”