BANJALUKA, Analizom Svjetske banke, koja je u petak izložena na sastanku nadležnima u Republici Srpskoj, predložena su tri rješenja kada je u pitanju radna snaga u “Željeznicama RS”.
Prijedlozi se kreću od zadržavanja nepromijenjenog broja radnika, smanjenja broja radnika prirodnim odlivom, čime bi se njihov broj do 2025. godine smanjio na 2.200, pa sve do prijedloga da se ranim restrukturiranjem broj radnika smanji na 1.300 u narednih 10 godina.
Delegacija Svjetske banke u petak je u okviru radno-konsultativne sjednice Vlade RS održala prezentaciju “Modernizacija ‘Željeznica’ u RS – Opcije i preporuke”.
Jedan od zaključaka je da je stanje u oblasti teretnog saobraćaja dobro i na nivou evropskih zemalja.
Prijedlozi koji se tiču mogućnosti unapređenja stanja u ovoj oblasti odnose se na zadržavanje postojećeg stanja ili otvaranje tržišta za prisustvo trećih operatera, što bi dovelo do povećanja konkurentnosti.
Putnički saobraćaj je ocijenjen kao nerentabilan i neodrživ, tako da je predloženo ukidanje istog ili ostavljanje održive usluge putničkog saobraćaja, ali i poboljšanje kvaliteta usluge prevoza dodatnim ulaganjem.
Predloženi načini restrukturiranja Svjetske banke su fizičko odvajanje izvršne uprave željezničke operativne kompanije i upravljača infrastrukture ili računovodstveno odvajanje u smislu jednog preduzeća sa nezavisnim finansijskim računima i međusobnim ugovornim odnosima.
Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS, rekao je kako je analiza veoma dobra, te da se podudara sa njihovim viđenjem stanja u ovom preduzeću.
“Bez modernizacije ŽRS bi morale u stečaj, a to niko ne želi. Svjetska banka je izrazila spremnost da učestvuje u izradi akcionog plana modernizacije ŽRS, ali i da se finansijski uključi u cijeli proces”, rekao je Trninić.
Koliko je situacija teška u ŽRS pokazuje i pljenidba 170.000 KM sa računa preduzeća, te najavljena pljenidba deset vozila u naredna dva mjeseca po osnovu presuda koje su radnici dobili u svoju korist.
Inače, ove pljenidbe su samo mali dio ukupnog duga koje ŽRS imaju. Tužbe radnika zbog smanjenja toplog obroka sa 185 KM na 112 KM i neisplaćenog regresa iznose oko 14 miliona KM, a mnoge presude u njihovu korist su već postale i izvršne. Nezavisne
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ma kakva crna modernizacija. Jedini spas za zeljeznice je ukidanje putnickog saobracaja, smanjivanje broja ljudi na ispod hiljadu. Modernizacijom bi se samo digli milionski krediti koje bi svi mi u RS morali vracati, a nista drugo se ne bi postiglo. A jedino je problem sto je atraktivno dici krediti, da bi se direktori i ostali ugradili u to.
Ne, jedini spas je ukidanje ovakvih Željeznica, i utapanje infastrukture u državnu Korporaciju a operatora ili prodati ili udružiti sa federalnim željeznicama