VELINGTON – Udruženje novozelandskih proizvođača mlijeka “Fonterra”, najveći svjetski prodavač mliječnih proizvoda, planira da svoje proizvode počne prodavati i putem Interneta, čime bi dodatno ojačalo svoj položaj na globalnom tržištu.
“Fonterra”, koja kontroliše više od trećine međunarodne trgovine mliječnim proizvodima, već u julu bi trebalo da počne prodaju mlijeka u prahu putem internet trgovačke platforme. Na ovaj vid prodaje odlučili su se nakon što su prošle godine zabilježili vrlo loše rezultate, jer nisu bili u mogućnosti da iskoriste rast cijena robe budući da su do sada ugovarali prodaju s ključnim klijentima i godinu unaprijed. Svjetske cijene mliječnih proizvoda prošle godine su dramatično i brzo porasle, ali je “Fonterra” bila vezana ugovorima koji su potpisani prije rasta cijena i morala je prihvatiti vrijednosti ispod novih tržišnih cijena.
Iz “Fonterre” je saopšteno da će se klijenti nadmetati za kupovinu proizvoda svakog mjeseca, a predviđaju da će prihodi od prodaje mlijeka u prahu putem Interneta u prvoj godini iznositi oko milijardu novozelandskih dolara. U saopštenju se dodaje da će novi sistem biti otvoren za postojeće dobavljače, a možda i za konkurenciju, što će dovesti do povećane transparentnosti u pogledu utvrđivanja cijena te trgovanja putem Interneta na globalnom tržištu mliječnih proizvoda.
“To će utrti put uspostavi međunarodnog tržišta za terminske ugovore, odnosno derivative za isporuku mliječnih proizvoda, kakva već postoje za robu poput nafte, šećera i uglja”, ističe se u saopštenju “Fonterre”.
Izvršni direktor Udruženja Endrju Ferie napominje da kratkoročno očekuju nastavak trenda snažnih oscilacija cijena jer se na tržištu pojavljuje nova šema ponude i potražnje te fluktuacija svjetskih zaliha.
“Fonterra” je u vlasništvu oko 11.000 novozelandskih poljoprivrednika i peta je po veličini mljekarska kompanija u svijetu. Prošle godine izvezla je 2,9 miliona tona mliječnih proizvoda u 140 zemalja svijeta. Business