SARAJEVO, Federacija BiH mjesečno gubi oko 1,3 miliona KM, jer nikada nije profunkcionisao takozvani zatvoreni sistem naplate autoputa između Vogošće i Kaknja, potvrđeno je u Ministarstvu saobraćaja i komunikacija FBiH.
Na dionici autoputa između Podlugova i Kaknja, dugoj oko 37 kilometara, sada se za putnička vozila za prolazak cijele dionice plaća 1,5 KM.
“Putarina se sada naplaćuje u ‘otvorenom sistemu napalte’. U ‘zatvorenom sistemu naplate’ za putničke automobile bi za cijelu dionicu bilo plaćano 3,7 KM, dok bi za teretna vozila bila još i viša cijena. To je evropski standard. Međutim, to nikad nije urađeno. Bio je ‘naštiman’ tender za odabir firme koja je trebalo softverski da poveže naplatne kućice koje su već izgrađene. Unaprijed je izabrana jedna firma, a onda su se druge žalile i to se razvuklo u nedogled”, kazao je Enver Bijedić, ministar saobraćaja i komunikacija FBiH.
Naplata putarine na federalnom dijelu atupoputa počela je od 1. juna 2008. godine i organizovana je na principu otvorenog sistema kada se naplaćuje samo vozilima koja dođu u naplatne kućice u Jošanici.
“Ovakav način naplate predviđen je bio samo kada smo imali mnogo manje autoputa. U međuvremenu su izgrađene i naplatne kućice za zatvoreni sistem naplate. Međutim, iako je bilo najava to nikada nije profunkcionisalo”, kazao je Enver Bijedić, ministar saobraćaja i komunikacija FBiH.
U sistemu otvorene naplate godišnje bude naplaćeno oko deset miliona KM od putarina. Predviđeno je da ova sredstava budu korištena u dalju izgradnju autoputa i njegovo održavanje. S obzirom na to da je naplata autoputa dala daleko bolje rezultate od očekivanih, krajem 2008. godine počela je izgradnja i bočnih naplatnih mjesta Podlugovi i Visoko, u zatvorenom sistemu naplate. Kasnije su izgrađene i naplatne kućice u Kaknju čime se povezuju naplatna mjesta u dužini od 37 kilometara u zatvorenom sistemu naplate putarine.
Zatvoreni sistem podrazumijeva da vozač prilikom ulaska na autoput na automatu uzima karticu na kojoj piše kada je i gdje ušao, dok bi cestarinu plaćao blagajniku na izlazu sa autoputa. Po pređenom kilometru vozač putničkog automobila plaćao bi 10 feninga.
Prvobitno je bilo najavljeno da će ovakav način naplate početi u aprilu ove godine.
“Na tender za nabavku opreme koja ne košta više od dva i po miliona KM javile su se tri firme, i to iz Srbije, Hrvatske i Slovenije. Protažirana je jedna firma i onda su se druge žalile. Zbog ovakvih stvari mi mjesečno gubio ogroma sredstava koja bi mogla biti uložena u dalju izgradnju puta. Sada je neizvjesno kada će naplata početi jer su na tender uložene žalbe i čekamo te procedure”, kazao je Bijedić.
Naglasio je da će Vlada FBiH učiniti sve da što prije bude riješena ova situacija. Nezavisne novine