SARAJEVO, Agencija Valicon sprovela je istraživanje snage brendova na području cijele bivše Jugoslavije, prema kojoj je najjači brend u regionu – Milka.
Istraživanje je sprovedeno u maju i junu ove godine u BiH, Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Makedoniji , Crnoj Gori i Kosovu, s tim što su se za Crnu Goru i Kosovo koristili podaci iz 2011.godine.
Valiconovih 25 najjačih brendova široke potroške u zemljama bivše Jugoslavije u 2012. godini: 1. Milka, 2. Coca-Cola, 3. Vegeta, 4. Argeta, 5. Cockta, 6. Nivea creme, 7. Orbit, 8. Cedevita, 9. Nescafe, 10. Pepsi, 11. Jaffa Cakes, 12. Lenor, 13. Paloma maramice, 14. Dorina, 15. Aquafresh, 16. Plazma keksi, 17. Smoki, 18. Chipsy, 19. Domaćica (Kraš), 20. Fanta, 21. Medeno srce, 22. Ariel, 23. Bajadera, 24. Fructal, 25. Kiki.
Vodeća dva mjesta na listi se dominantno izdvajaju, dok su brendovi od treće do desete pozicije uglavnom prilično blizu jedan drugome, a kako se prenosi srpski brendovi postigli su najveći porast u odnosu na 2011. godinu.
Navodi se da zbog veličine nacionalnog tržišta srpski brendovi imaju nešto prednosti pred ostalima. Prednost je dvojaka, s jedne strane uticaj veličine tržišta, s druge strane još uvijek neprisutnost diskontnih trgovaca i privatnih trgovačkih marki u tolikoj mjeri kao recimo na tržištima Hrvatske i Slovenije. Bizlife.rs