Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Ustavni sud BiH stavio van snage zakon o stranim agentima

    29. Maja 2025. — 15:00

    Čak 300.000 kamiona spremno blokirati pravce ka i iz EU

    29. Maja 2025. — 13:41

    Građevinske firme u Srpskoj zgrnule milione, ovo su najprofitabilnije

    29. Maja 2025. — 13:18

    Posao vrijedan 100.000 KM nude da urade za fening

    28. Maja 2025. — 14:53
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Profitabilnost solarnih elektrana pala na istorijski minimum

    27. Maja 2025. — 08:13

    Iz minusa u biznis sa solarnim elektranama u Bileći

    24. Maja 2025. — 15:15

    Energetsko siromaštvo u BiH: EU ulaže milione, domaći stručnjaci nude rješenja

    22. Maja 2025. — 13:30

    Bajatović: Nastavljamo pregovore sa Rusima o gasnom aranžmanu

    18. Maja 2025. — 13:00

    Građevinske firme u Srpskoj zgrnule milione, ovo su najprofitabilnije

    29. Maja 2025. — 13:18

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Banke u Srpskoj za tri mjeseca zaradile 59 miliona KM

    28. Maja 2025. — 11:18

    Putevi Republike Srpske pozajmljuju 81,7 miliona evra

    28. Maja 2025. — 08:33

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Promet akcijama “Veleprehrane” vrijedan 126.100 KM

    26. Maja 2025. — 14:23

    Oštar pad Vol Strita

    22. Maja 2025. — 11:03

    Porast cijena zlata i pšenice na tržištima, nafta Brent 65 dolara

    19. Maja 2025. — 11:34

    Lidl širi mrežu po Crnoj Gori

    29. Maja 2025. — 16:09

    Laserski pokazivači povučeni zbog opasnosti za vid

    29. Maja 2025. — 12:15

    U aprilu cijene veće za 0,3 odsto, godišnja inflacija 3,4 odsto

    27. Maja 2025. — 13:00

    Zabrinjavajući podaci o uvozu i izvozu hrane

    25. Maja 2025. — 10:02

    Turistički vaučeri prilika za popunjavanje šuplje sezone

    27. Maja 2025. — 09:45

    Ljetna turistička sezona otvorena u Budvi

    26. Maja 2025. — 09:05

    Kazne za putnike za otkopčavanje pojasa

    19. Maja 2025. — 15:01

    Raspisan poziv za učešće u postupku dodjele turističkih vaučera

    15. Maja 2025. — 08:47

    Čak 300.000 kamiona spremno blokirati pravce ka i iz EU

    29. Maja 2025. — 13:41

    Ogroman pad proizvodnje u drvnoj industriji Srpske

    27. Maja 2025. — 14:18

    Srpskoj će u narednih 10 godina biti potrebno 40.000 stranih radnika

    27. Maja 2025. — 13:40

    Profitabilnost solarnih elektrana pala na istorijski minimum

    27. Maja 2025. — 08:13
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Amerika ukida novčića od jednog penija jer je proizvodnja preskupa

    23. Maja 2025. — 10:46

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    Kina gradi solarnu elektranu u orbiti

    12. Maja 2025. — 12:05

    Sud blokirao sve Trampove carine

    29. Maja 2025. — 09:45

    Nakon 34 godine Japan više nije najveći svjetski kreditor

    28. Maja 2025. — 16:02

    Građani EU i dalje strahuju od inflacije

    28. Maja 2025. — 14:23

    Privredu Beča kroje firme sa jednim zaposlenim

    28. Maja 2025. — 13:46
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Milka i Coca-Cola među deset brendova u regiji

Milka i Coca-Cola među deset brendova u regiji

capital.bacapital.ba23. Maja 2016. — 13:54Nema komentara3 minute čitanja

milka_airport_1SARAJEVO, Agencija za marketing consulting i istraživanje na području regiona jugoistočne Evrope “Valicon” svake godine sprovodi istraživanje snage brendova iz kategorija roba široke potrošnje, a prema posljednjem Milka i Coca-Cola su među najboljih deset u svim zemljama.

Istraživanje još pokazuje da Srbija i Hrvatska ne „uvoze” regionalne brendove, odnosno na listama dvije najveće zemlje regije su domaći ili globalni brendovi – u Hrvatskoj svega tri, a u Srbiji četiri globalna brenda.

Hrvatska je najveći „izvoznik” brendova, a u četiri slučaja su hrvatski brendovi među top 10 u drugim zemljama (Vegeta u BiH i Makedoniji, te Cedevita u BiH i Sloveniji).

Srbija ima dva (Smoki i Jaffa u BiH), a Slovenija jednog (Argeta u BiH i Makedoniji) predstavnika na listama van svojih tržišta.

Bosna i Hercegovina je najveći „uvoznik” regionalnih brendova. Pet od najboljih deset u BiH potiče iz regije – dva hrvatska (Cedevita i Vegeta), dva srbijanska (Smoki i Jaffa) i jedan slovenski (Argeta) brend.

Makedonija je najveći „uvoznik” globalnih brendova. Samo tri lokalna brenda su među top 10 u Makedoniji, ali i samo dva regionalna (Argeta i Vegeta). Globalni brendovi su zauzeli pet pozicija – Milka, Coca-Cola, Orbit, Nescafe i Pepsi.

Sve zemlje, izuzev Bosne i Hercegovine, među deset najjačih brendova imaju lokalni brend mineralne vode.

Radenska je treća u Sloveniji, a u Hrvatskoj je pored Jamnice tu i Jana (u kategoriji negazirane vode). Knjaz Miloš je u Srbiji na petom, a Pelisterka na osmom mjestu u Makedoniji. Tržište BiH je fragmentirano, te brendovi mineralne vode ne uspjevaju postići veliku snagu brenda, stoji u saopštenju.

Kada je riječ o regionalnoj listi vidi se da je uspjeh hrvatskih brendova na lokalnom tržištu (prve četiri pozicije u Hrvatskoj drže hrvatski brendovi), zajedno sa uspjehom na drugim tržištima doprinio da u prvih pet u regiji imamo dva brenda iz ove zemlje – Vegetu i Cedevitu.

Ipak, dva globalna brenda, Milka i Coca-Cola, drže prve dvije pozicije. U prvih pet je i Smoki, koji također ima „izvozni” uspjeh kada se radi o njegovoj snazi brenda na drugim tržištima.

Violeta, kao jedini bh. brend među najjačih deset u BiH, je jedini iz kategorije toalet papira koji se uspio probiti među najbolje, čak i kada se posmatraju ostale zemlje. Ipak, na regionalnoj listi je Paloma daleko bolja (15. mjesto), iako nije među prvih 10 lokalno ni u jednoj zemlji. Međutim, tokom godina, Violeta bilježi sve veću snagu brenda i na regionalnom nivou.

Bosna i Hercegovina, koja se dugo nazivala Jugoslavijom u malom, i sada među svojih deset najsnažnijih ima brendove iz cijele regije (osim makedonskih). BiH je „otvorenija” za regionalne, nego za globalne brendove, pokazalo je istraživanje. Fena

brendovi istrazivanje izbor trziste BiH valicon
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakBanjalučka berza: Promet 114.297 KM
Sljedeći članak Nakon 13 godina definitivno ugašena Privredna banka Istočno Sarajevo

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

Lidl širi mrežu po Crnoj Gori

Uncategorized 01 minuta čitanja

U junu posebna sjednica o stanju u javnim preduzećima u Srpskoj

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Ustavni sud BiH stavio van snage zakon o stranim agentima

29. Maja 2025. — 15:0013 minute čitanja

SARAJEVO – Ustavni sud Bosne i Hercegovine stavio je van snage Zakon o posebnom registru i javnosti rada neprofitnih organizacija Republike Srpske

Čak 300.000 kamiona spremno blokirati pravce ka i iz EU

29. Maja 2025. — 13:41

Građevinske firme u Srpskoj zgrnule milione, ovo su najprofitabilnije

29. Maja 2025. — 13:18

Posao vrijedan 100.000 KM nude da urade za fening

28. Maja 2025. — 14:53

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Portal Capital je član Journalism Trust Inicijative

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti