BEOGRAD, Prva linija nezavisnog lakog šinskog sistema u Beogradu, od Ustaničke do Tvorničke ulice, koštaće 550 miliona evra, procjenjuje studija Mogućnosti finansiranja gradnje prve linije Beogradskog metroa, koju je izradila kanadska kompanija SNC Lavalin.
Cijeli sistem od 40 kilometara, s četiri linije, koštaće, prema procjenama Direkcije beograda za građevinsko zemljište i gradnju, oko milijardu evra, a završetak radova će zavisiti od brzine nalaženja finansija, rečeno je na predstavljanu projekta.
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas je rekao da je jedna od ključnih stvari na kojoj će se raditi tokom njegovog mandata gradnja nezavisnog šinskog sistema, uključujući gradsku železnicu. „Prve rezultate osJetićemo za godinu dana“, poručio je Đilas i dodao da treba presjeći priču o tome koji će se metro graditi, laki ili teški. „To je Beogradski metro, a svi smo saglasni da treba da bude nezavisni šinski sistem“, rekao je gradonačelnik.
Stefan Mer, rukovodilac studije kompanije SNC Lavalin, kaže da bi laki šinski sistem morao da bude odvojen od uličnog saobraćaja, što bi se izvelo korišćenjem tunela i mostova. „Takav sistem bi odgovorio na potrebe Beograda“, zaključio je on.
Prema procjenama stručnjaka koji su radili na projektu, prihodi koje bi ostvarivao laki šinski sistem bi bio u skladu s potrebama održavanja njegovog rada.
Džon Morison, ambasador Kanade u Srbiji, rekao da je ta zemlja rada da pomogne Beogradu da razvije odgovarajuću infrastrukturu.
Projekat kanadske kompanije predlaže različite modele finansiranja gradnje, punu koncesiju, javno-privatno partnerstvo, zaduživanje grada ili kombinaciju tih modela.
Na skupu je posebno istaknuto da je potrebno precizirati koliko bi ljudi koristilo taj prevoz kako bi se ostvarila saradnja s privatnim sektorom.
Studiju je finansirala Evropska banka za rekonstrukciju i razvoj, koja je i sprovela tender, na kom je izabrana firma SNC Lavalin.