Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Žalba stopirala nabavku „HE na Drini“ od 1,7 miliona KM

    31. Maja 2025. — 11:00

    Hamovićeva termoelektrana zaradila 38,7 miliona KM

    30. Maja 2025. — 15:16

    „Eko Toplane“: Do preplaćene polovne mašine preko fingiranih ponuda

    30. Maja 2025. — 12:40

    Ustavni sud BiH stavio van snage zakon o stranim agentima

    29. Maja 2025. — 15:00
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58

    Profitabilnost solarnih elektrana pala na istorijski minimum

    27. Maja 2025. — 08:13

    Iz minusa u biznis sa solarnim elektranama u Bileći

    24. Maja 2025. — 15:15

    Energetsko siromaštvo u BiH: EU ulaže milione, domaći stručnjaci nude rješenja

    22. Maja 2025. — 13:30

    ECB će u srijedu dodatno smanjiti kamatne stope

    1. Juna 2025. — 11:00

    Šta je digitalni evro i kada će biti uveden?

    31. Maja 2025. — 13:33

    Hamovićeva termoelektrana zaradila 38,7 miliona KM

    30. Maja 2025. — 15:16

    Selimović: Monetarna stabilnost i institucionalna otpornost – preduslovi za ekonomski razvoj

    30. Maja 2025. — 15:00

    „Eastcode“ povećao vlasništvo u „Veleprehrani“  

    30. Maja 2025. — 10:24

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Promet akcijama “Veleprehrane” vrijedan 126.100 KM

    26. Maja 2025. — 14:23

    Oštar pad Vol Strita

    22. Maja 2025. — 11:03

    Inflacija u BiH od 3,4 odsto, cijene hrane drastično rastu

    1. Juna 2025. — 12:00

    Lidl širi mrežu po Crnoj Gori

    29. Maja 2025. — 16:09

    Laserski pokazivači povučeni zbog opasnosti za vid

    29. Maja 2025. — 12:15

    U aprilu cijene veće za 0,3 odsto, godišnja inflacija 3,4 odsto

    27. Maja 2025. — 13:00

    Građani Srpske od nedjelje mogu koristiti turističke vaučere

    30. Maja 2025. — 16:02

    Turistički vaučeri prilika za popunjavanje šuplje sezone

    27. Maja 2025. — 09:45

    Ljetna turistička sezona otvorena u Budvi

    26. Maja 2025. — 09:05

    Kazne za putnike za otkopčavanje pojasa

    19. Maja 2025. — 15:01

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58

    Kineska kompanija zainteresovana za drvnu industriju, građevinsku proizvodnju, te poljoprivredu

    30. Maja 2025. — 11:40

    Čak 300.000 kamiona spremno blokirati pravce ka i iz EU

    29. Maja 2025. — 13:41

    Ogroman pad proizvodnje u drvnoj industriji Srpske

    27. Maja 2025. — 14:18
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Poznata modna kuća zatvara trgovine

    31. Maja 2025. — 09:04

    Amerika ukida novčića od jednog penija jer je proizvodnja preskupa

    23. Maja 2025. — 10:46

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    Tržišta podržala dolar uprkos carinskoj neizvjesnosti

    1. Juna 2025. — 15:15

    Povećava se starosna granica za penziju u čitavoj Evropi, evo koja zemlja predvodi

    1. Juna 2025. — 13:52

    Razotkriven poznati trgovinski lanac: Godinama varali kupce na istu foru

    1. Juna 2025. — 10:00

    Osam zemalja OPEK-a najavilo veliko povećanje proizvodnje nafte

    1. Juna 2025. — 09:00
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Milašinović: Svaka neprilika u PR-u može biti izazov

Milašinović: Svaka neprilika u PR-u može biti izazov

Vesna PopovićVesna Popović30. Januara 2024. — 12:19Nema komentara8 minuta čitanja
FOTO: M. Đoković

BEOGRAD – U PR-u svaka neprilika može biti izazov. Upravo je to za Beogradsku filharmoniju bio period lockdowna za vrijeme pandemije kada je filharmoniji bilo zabranjeno da nastupa. Ta neprilika je postala izazov u kojem smo cjelokupnu djelatnost prebacili na digitalne kanale komunikacije.

FOTO: M. Đoković

Rekla je ovo u intervjuu za CAPITAL Jelena Milašinović, PR menadžerka Beogradske filharmonije govoreći o svom radu za ovu kulturnu ustanovu, izazovima sa kojima se suočila te kako vidi razvoj PR industrije.

Od 2013. godine rukovodi cjelokupnom komunikacijom ove organizacije, osmišljava i sprovodi strategije komunikacija te radi na promociji brenda Beogradske filharmonije.

Kaže da je rad u filharmoniji njen posao iz snova koji je i nakon deset godina jednako uzbudljiv.

Dobitnik je brojnih nagrada, a posljednje priznanje PRO PR GLOBE Awards je, kako ona kaže, potvrda da se rezultati pojedinaca vide i vrijednuju.

CAPITAL: Koliko vam znači to priznanje i kako ga doživljavate?

MILAŠINOVIĆ: Ispred Beogradske filharmonije sam puno puta imala prilike da primim priznanja za komunikacione projekte koje osmišljavam i razvijam u instituciji, ali PRO PR Globe je bez premca najbitnija s obzirom na to da nagrađuje pojedince. Skromnost nije osobina karakteristična za PR-ove, pogotovo kada zastupaju vrijednosti svojih organizacija. Međutim, kada od svojih kolega dobijete ovako veliko priznanje i to za lični doprinos struci, iznenadi vas neka posebna krotkost koja vas tjera da nekoliko puta pročitate isti mejl i protrljate oči čitajući svoje ime među dobitnicima. Baš tako sam doživjela vijest da sam dobitnica PRO PR GLOBE AWARDS.

CAPITAL: Koliko je bilo teško preuzeti na sebe posao u Beogradskoj filharmoniji ? Ipak radi se o instituciji sa dugom tradicijom.

MILAŠINOVIĆ: Posao u Beogradskoj filharmoniji je za mene bio ostvarenje velikog sna. Najpre sam bila njena publika i divila se svemu što je Ivan Tasovac uradio u kontekstu rebrendinga cijele institucije. Kada je taj proces započeo, u Srbiji odnosno u Beogradu, vladao je poseban zeitgeist, obilježen novom energijom i, moglo bi se reći, kulturom nove nade, a Filharmonija je bila stožer svega hrabrog, odvažnog i lucidnog u borbi za svoju izuzetnost. Kao takva, Beogradska filharmonija je za mene predstavljala mnogo više od institucije kulture, bila je slika zemlje u kojoj bih željela da živim. Nakon što sam diplomirala na Muzičkoj akademiji, a pogotovo otkako sam završila magisterijum Menadžmenta u kulturi i Londonsku školu za odnose s javnošću, Beogradska filharmonija je bila moj dream job i maltene jedina institucija u kojoj sam željela da radim. Kada mi se taj san ostvario, nije mi bilo uošte teško da preuzmem filharmonijske komunikacije jer je to kuća koju sam dobro poznavala i sa kojom se, još uvijek u potpunosti poistovećujem. Beogradska filharmonija ima karakter i ponosna sam ako sam doprinijela njenom brušenju i njenom razvoju u love brand. Zato mi je i nakon deset godina, jednako uzbudljiv taj hod po žici između tradicije i kaprica, u tvrdoglavoj borbi protiv uobičajenih formalnosti. Ponosni na naših sto godina trajanja, misija nam je da budemo zauvijek mladi, inovativni i neklasični u načinu prezentacije klasične muzike. Jer, kako je Tasovac često govorio, klasična muzika se sluša, a Beogradska filharmonija voli. U tom smislu smo razvili cijeli jedan pokret, značajniji i veći od naše osnovne djelatnosti, a ta komponenta je za mene lično izuzetno važna, inspirativna i zabavna.

FOTO: Nebojša Babić/Ustupljena

CAPITAL: Koji su najveći izazovi sa kojim ste se suočili u svom poslu i kako ste ih prebrodili?

MILAŠINOVIĆ: Svakako je jedan od najvećih izazova bio period lockdowna za vrijeme pandemije jer smo se prvi put u novijoj istoriji našli u situaciji da ne možemo da se bavimo svojom osnovnom djelatnošću. Filharmoniji je bilo zabranjeno da svira, a ljudi nisu mogli da nas slušaju. Ali, ne bi mi bili mi kada nepriliku ne bismo pretvorili u izazov. Poštujući sve mjere i „promjere“, rodila se kampanja „Muzika svuda“ koja je iskoristila priliku da se muzika Beogradske filharmonije nađe tamo gdje do tada nije bila. Snimali smo koncerte koje smo izvodili u minimalnom sastavu za jednako minimalan broj publike, a onda smo te snimke emitovali u supermarketima, u pošti, u taxiju, u frizerskim salonima, parkovima, zgradama i liftovima sa idejom – ako ne možete vi u Filharmoniju, može Filharmonija kod vas! Takođe se cjelokupna djelatnost prebacila na digitalne komunikacije pa smo izgradili virtualnu filharmonijsku sezonu nudeći raznovrsni nedjeljni repertoar koji smo distribuirali na filharmonijskim digitalnim platformama. Za kampanju „Muzika svuda“ u saradnju sa agencijom McCan, kao i za „Filharmonijsku digitalnu sezonu“ koju smo samostalno osmislili, nagrađeni smo brojnim priznanjima iz oblasti marketinga i PR-a. Iz uspješno prebrođenog izazova se rodio još jedan, naučan ali i lični benefit – a to je teza moje doktorsku disertacije: „Redefinisana uloga PR-a u doba pandemije“, s obzirom na to da je PR prozvodio cjelokupni content i tako postao urednikom/kustosom, uz to što je bio izvršitelj, analitičar i evaluator. E sad bi mi bio potreban još jedan lockdown, pa i da završim disertaciju.

CAPITAL: Prepoznaju li institucije ili ustanove kulture značaj i ulogu PR-a i koliko su spremne da usmjeravaju novca i energije za te namjene?

MILAŠINOVIĆ: Kao ustanova kulture, Beogradska filharmonija je zahvaljujući nekadašnjem direktoru, tačnije rečeno, svom reformatoru Ivanu Tasovcu, bila apsolutni pionir kada je u pitanju shvatanje značaja uloge PR-a i društvenih mreža dok su ovi pojmovi bili još uvijek potpuna „egzotika“, tada rezervisani samo za neki daleki korporativni svijet. Međutim, kao sektor nismo napredovali kada su budžeti za tu svrhu u pitanju. Imajući u vidu naprofitnost ustanova kulture, one su često primorane na neku vrstu poslovnog „moljakanja“ i dokazivanja svojih vrijednosti koje su izvan tržišta i iznad zakona novca koji je i dalje neophodan da bi bilo koja djelatnost bila vidljiva. S jedne strane, institucije kulture imaju status „opšteg dobra od javnog značaja“ i vještinom osoba koje se bave ovim dijelom posla, većinom su rasterećene uobičajenog cjenovnika medijskog ili oglasnog prostora, ali s druge strane, nisu jednako valorizovane kao ostali klijenti koji su dio istog tržišnog sistema.

CAPITAL: Koliko je važna ta finansijska komponenta kada je u pitanju PR a koliko uticaja ima osoba koja se bavi PR sa svojim znanjem, aktivnostima i idejema?

MILAŠINOVIĆ: Presudan uticaj ima osoba ili tim koji inventivno, kreativno, ali i domišljato razvija ovaj dio poslovanja zastupajući vrijednosti organizacije, u sprezi sa medijskim i marketinškim partnerima koji taj entuzijazam prepoznaju i podržavaju. Bez obzira iz koje industrije dolazimo, kada prijavljujemo projekte za nagrade u oblasti komunikacija i marketinga, uvijek se susrećemo sa onim čuvenim računicama koje se tiču vrijednosti objava. U tom smislu, ako pođemo od premise da se sve na ovom svijetu može izračunati, izgleda da je jedino entuzijazam nenaplativ i da nema svoju cijenu. Na kraju krajeva, to je pitanje ličnog izbora koje ćete granice sebi postaviti, da li ćete ih probijati u stvaranju nečeg velikog i važnog i koliko dugo ćete uspjeti da se ne umorite već da pronađete inventivnost u, nažalost, veoma popularnoj disciplini koja se zove „budžeta bez“.

Foto: Marko Risović/Ustupljena

CAPITAL: Kakva su vaša iskustva kada je u pitanju region, gdje je PR industrija najviše napredovala, a gdje najmanje?

MILAŠINOVIĆ: PR industrija u regionu se apsolutno dokazala u praćenju trendova svemogućih umrežavanja, što je napredak s jedne strane. S druge, otvara se prostor u kome bi još više mogao da se iskoristi kreativni potencijal po kriterijumu vizije, mašte, autentičnosti  i različitosti.

CAPITAL: Koliki je značaj društvenih mreža za dobro komuniciranje? Da li je danas uopšte moguće odvojiti PR od društvenih mreža?

MILAŠINOVIĆ: Davno je nestala ta linija koja je dijelila “klasičan PR” od društvenih mreža, a njeno brisanje je dramatilčno odvojilo one najbolje od svih ostalih komunikatora koji to nisu shvatili na vrijeme. Realnost je odavno integrisana, te su isključivo integirsane komunikacije validne da bi se podstakla i održala interkacija koja je sveukupni cilj komunikacionih strategija.  Zato se inventivnim korišćenjem svih kanala i platformi osnažuje brend i jača poverenje što je suština PR-a.

CAPITAL: U kom će se pravcu, po vašem mišljenju, u budućnosti kretati PR industrija?

MILAŠINOVIĆ: Najveći potencijal ali i imperativ PR industrije je u predviđanju novih trendova i korišćenju novih tehnologija i alata, a čini se da po ovim pitanjima, naša oblast nikad nije bila dinamičnija. Najprije zbog primjene vještačke inteligencije koja se razvija velikom brzinom i tek će uticati na sve aspekte naše svakodnevnice. To je sve jasnije, pa će se opet i to veoma brzo, razdvojiti dobri od najboljih koji će pronaći pravi balans između inventivnog implementiranja tehnologija vođenih AI, ali uz humanizovaniji pristup u komunikacijama koji će sada biti još važniji nego ranije.

CAPITAL

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Beogradska filharmonija Jelena Milašinović pro.pr
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakNovo poskupljenje goriva u Srpskoj
Sljedeći članak Miltex Procurement of Uniforms Faces No Competition

Povezani članci

Svijet 01 minuta čitanja

Tržišta podržala dolar uprkos carinskoj neizvjesnosti

Svijet 02 minute čitanja

Povećava se starosna granica za penziju u čitavoj Evropi, evo koja zemlja predvodi

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Žalba stopirala nabavku „HE na Drini“ od 1,7 miliona KM

31. Maja 2025. — 11:0001 minuta čitanja

Žalbu je podnio Građevinski institut Banjaluka „GIBL“

Hamovićeva termoelektrana zaradila 38,7 miliona KM

30. Maja 2025. — 15:16

„Eko Toplane“: Do preplaćene polovne mašine preko fingiranih ponuda

30. Maja 2025. — 12:40

Ustavni sud BiH stavio van snage zakon o stranim agentima

29. Maja 2025. — 15:00

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti