BEOGRAD, Do kraja godine obezbjeđeno je 3,3 milijarde dinara za šest kapitalnih projekata Ministarstva – Beograd na vodi, mostove Ljubovija-Bratunac i Zemun-Borča, Fruškogorski koridor, dionice Ub-Lajkovac i Obrenovac-Ljig, izjavila je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović.
“Najviše novca predviđeno je za dionicu Ub – Lajkovac, 980 miliona, most Zemun – Borča 932 miliona, potom Beograd na vodi 793,8 miliona. Takođe, planiramo da neugovorenu dionicu na Koridoru 10 dužine osam kilometara grade naše firme”, rekla je Mihajlović za list Danas.
Na konstataciju da joj je Fiskalni savjet zamjerio sporo trošenje novca za infrastrukturne projekte i pitanje kako je moguće da novca ima, a da nedostaju projekti, ona je rekla da su joj to zamjerili i premijer i Fiskalni savjet, “ali kao što postoje zakonitosti u finansijama, tako postoje i u ostalim strukama”.
“Ne može žetva da bude u martu, niti ski-sezona na Kopaoniku u avgustu, ma koliko mi to željeli. Znači građevinska sezona počinje kada počne lijepo vrijeme. Sa lijepim vremenom su počeli radovi. Uskoro dobijamo dokumente kojima se dokazuje obim izvršenih radova, takozvane privremene situacije”, rekla je Mihajlovićeva.
“Po tim dokumentima”, nastavila je ona “Ministarstvo vrši plaćanje, tako da ćemo u maju imati da isplatimo 216 miliona dinara, što je potpuno u skladu sa planom, i usvojenim budžetom za 2015. U junu je predviđeno 330 miliona, u julu 360, avgustu 465 i tako dalje, s tim što se krajem godine smanjuju iznosi, jer se zbog vremena smanjuju i radovi”.
Mihajlovićeva je rekla da je projekat ruskog kredita najveći investicioni projekat nakon izgradnje barske pruge, a u ovom trenutku i najveći investicioni projekat na željeznicama u regionu.
“Početkom juna puštamo u saobraćaj prvih 11 kilometara pruge Beograd – Pančevo na dionici Pančevački most – Ovča. Vrijednost ovog dijela projekta iznosi 91 milion dolara, a kompletnu prugu do Pančeva, uključujući i most preko rijeke Tamiš, završićemo do sljedećeg ljeta. Ovom prugom vozovi će ići brzinom od 120 kilometara na sat”, rekla je ministarka.
Kada je riječ o Štadlerovim vozovima, ona je rekla da je oko 15. juna planirano “uključivanje u saobraćaj prvog voza i slijedi sukcesivno uključivanje narednih kompozicija”.
“Do sada je prispjelo 13 vozova, a preostalih osam se očekuje do kraja septembra. Svi će biti u saobraćaju u novembru 2015. Brzina ovih vozova je 160 kilometara na čas, imaju 236 sjedišta i saobraćaće na svim elektrificiranim prugama u Srbiji”, rekla je MIhajlovićeva.
Na pitanje kako će biti riješen problem koji je kočio gradnju Žeželjevog mosta, ministarka je rekla da je Grad Novi Sad u kratkom roku usvojio odluku koja će omogućiti da se reguliše isplata izvođaču za dodatne radove i nastavi izgradnja.
“Ministarstvo nije investitor, ali smo od početka uključeni kao posrednici i činili smo sve da, uprkos opstrukcijama i problemima, omogućimo da se most gradi, jer je značajan ne samo za Novi Sad, već predstavlja i važan dio Koridora 10”, rekla je ona.
Mihajlovićeva kaže da je bolja od svojih prethodnika, što potvrđuju rezultati, mada i sama priznaje da većina infrastrukturnih projekata u Srbiji kasni.
“U 2012. završeno je 12 kilometara auto-puta, prošle godine 64, a ove godine očekujem da će biti blizu 120 kilometara. U odnosu na prosjek u prethodnoj deceniji, danas se gradi deset puta brže. Zamislite kako bi se Srbija mijenjala kad bi se stvari tako mijenjale i u svim drugim oblastima”, rekla je Mihajlovićeva.
Ona je istakla da je u prethodnoj godini moglo da bude urađeno više na reformisanju javnih preduzeća da reforme Željeznica idu po planu, ali je pripajanje Koridora Srbije Putevima Srbije moralo biti završeno ranije. Tanjug