VLADIČIN HAN, Potpredsjednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Srbiji Zorana Mihajlović izjavila je danas da se nazire siguran kraj gradnje Koridora 10 kroz Srbiju, da će najduži tunel u izgradnji u Srbiji – Manajle od 1,8 km biti probijen u junu, kao i da će najteža dionica kroz Grdeličku klisuru biti završena u prvom kvartalu 2017.
Mihajlović je nakon obilaska radova na dionici Caričina dolina – Vladičin Han i tunela Predejane, koji je probijen krajem aprila, rekla povodom Dana pobjede 9. maja, da je privođenje kraju gradnje Korodora 10, o kome se govori već 30 godina, pobjeda svih građana Srbije.
Na trasi Koridora 10 na jugu Srbije, ka Makedonskoj granici, ostalo je da se izgradi autoput na još oko 34 kilometra, kao i da se završe dionice Grdelica-Caričina Dolina-Vladičin Han u dužini od 26,3 km i Srpska Kuća – Levosoje u dužini od osam kilometara.
Na dijelu od Grdelice do Vladičinog Hana nalaziće se, zajedno sa paralelnim putevima, ukupno 108 mostova, od čega na glavnoj dionici tridesetak.
“Ovo je za Srbiju veoma važan infrastrukturni projekat, nismo slučajno ovdje. Danas je Dan pobjede i Dan Evrope, ovo je najvažniji infrastrukturni projekat u Srbiji – Koridor 10. Nazire se siguran kraj odnosno završetak ovog velikog infrastrukturnog projekta i nema više pitanja da li će biti završen, kako smo obećali tako i završavamo”, izjavila je Mihajlović.
Prema njenim riječima, Grdelička klisura će biti završena u prvom kvartalu 2017., kako je i najavljeno, dok će druge dionice biti završene do kraja ove godine, među kojima Srpska Kuća – Levosoje.
Ona je naglasila da su angažovane domaće firme i da je cilj Vlade da one budu i glavni izvođači radova u narednom periodu.
Mihajlović je kazala, obilazeći mostove u izgradnji preko Južne Morave na trasi Koridora 10 da je dionica Caričina dolina – Vladičin Han jedna od najtežih za gradnju. Ministarka je rekla da je na tunelu Predajane koji je dugačak 1.085 metara radilo 190 domaćih radnika, kao i da je tunel probijen 20. aprila. Ona je dodala da su tu bile angažovane četiri domaće firme.
“U junu ćemo probiti i najduži tunel na Koridoru 10 Manajle od 1,8 kilometara”, naglasila je Mihajlović i podvukla da ova Vlada završava taj infrastrukturni projekat upravo onako kako je i najavljeno.
Kako je rekla, u prethodne dvije godine sadašnja Vlada je iza sebe ostavila više od 100 kilometara autoputeva, 276 mostova i druge infrastrukturne objekte.
Direktor Koridora Srbije Dmitar Đurović je rekao da se na potezu od Grdelice do Vladičnog Hana, zajedno sa paralelnim putevima, gradi čak 108 mostova.
“Bez mostova i tunela nema ni autoputa, a čija je izgradnja veoma važna za infrastrukturni razvoj zemlje”, naglasio je Đurović.
On je kazao da će tunel Predejane imati najsavremenijiu opremu, kao i da je na tunelu Manajle ostalo da se probije još oko 180 metara.
Šef Evropske investicione banke u Srbiji Andreas Beikos je kazao da je ta banka 2009. potpisala ugovor za kreditiranje Koridora 10 u ukupnoj vrijednosti 314 miliona evra i da je Srbija do sada povukla 86 miliona.
“Ovo je dio panevropskog Koridora 10 i zato su ti projekti veoma važni”, naglasio je Beikos dodajući da će Koridor 10 povezati Srbiju sa okolnim zemljama.
On je dodao da EIB finansira gradnju tunela Predejane sa 15 milona evra.
Vlasnik firme Consortium Alliance X Valentin Trašlijev je kazao da je na toj dionici angažovano 350 radnika – pola srpskih, pola bugarskih.
On je dodao da će tunel Predejane biti završen u roku, kao i da je to jedan od najtežih objekata koje je ta kompanija uradila od ukupno 120 kilometara tunela do sada.
Trašlijev je zahvalio Mihajlovićki na odličnoj saradnji u realizaciji tog projekta. Tanjug