NJUJORK – Najava kupovine Activision Blizzarda od strane Microsofta izazvala je mnogo bure na IT tržištu.
Međutim, iako će biti do sada najveća, to nije i jedina velika akvizicija kompanije iz Remonda. Microsoft je osnovan 1975. godine, a tokom svih ovih godina oko sebe je okupio veliki broj kompanija, poslovanja i servisa.
Prva kompanija, koju je Microsoft ikada kupio je Forethought, a akvizicija je obavljena 1987. godine za 14 miliona dolara. Forethought je kreator programa za prezentacije, kasnije poznatog kao PowerPoint.
Iako ne spada u neke o najvećih Microsoftovih investicija, kompanija je 31. decembra 1997. kupila Hotmail.com za 500 miliona dolara. Potom je Hotmail integrisam u Microsoftovu MSN grupu servisa
Microsoftova prva akvizicija, koja je imala vrijednost iznad milijardu dolara, bila je kupovina kompanije Visio Corporation (1,375 milijardi dolara) u januaru 2000. godine. Potom je 2002. godine kupljen Navision za 1,33 milijarde dolara (ova divizija je potom postala Microsoft Dynamics).
Marketinška kompanija aQuantive je kupljena u avgustu 2007. godine za 6,333 milijarde dolara. To je u tom trenutku predstavljalo Microsoftovu najveću investiciju.
Fast Search & Transfer je kupljen u aprilu 2008. godine (1,191 milijarda dolara), kako bi se poboljšala Microsoftova tehnologija pretraživanja.
Microsoft je 10. maja 2011. godine najavio kupovinu kompanije Skype Technologies, kreatora Skype VoIP servisa.
Vrijednost akvizicije je bila 8,5 milijardi dolara (32 puta više od Skypeovog operativnog profita). Skype je potom postao zasebna divizija u okviru Microsofta.
Društvena platforma Yammer je kupljena 2012. godine za 1,2 milijarde dolara. Godinu dana kasnije, Microsoft je kupio mobilno odeljenje kompanije Nokia.
Akvizicija Nokijinog poslovanja sa mobilnim telefonima je ukupno koštala Microsoft 7,2 milijarde dolara. Ovo dugogodišnje partnerstvo je sklopljeno s namjerom da se proizvode telefoni sa Windows Phone platformom.
Stiv balmer, koji je tada bio šef Microsofta, okarakterisao je ovu kupovinu “hrabrim korakom u budućnost” za obje kompanije. Međutim, tokom 2016. godine, Microsoft je odustao od svog mobilnog poslovanja i prodao je Nokia liniju telefona.
U septembru 2014. godine Microsoft je kupio Mojang za 2,5 milijardi dolara. Mojang je najpoznatiji kao studio koji je kreirao i na tržište plasirao Minecraft. Igra ima titulu najprodavanije svih vremena, sa prodatih više od 238 miliona kopija, uz 140 miliona mjesečno aktivnih korisnika.
Sredinom 2016. godine, Microsoft je objavio planove o kupovini LinkedIn mreže. Ovo je do tog trenutka bila Microsoftova najveća akvizicija, jer je LinkedIn kupljen za 26,2 milijarde dolara, a kompeltan proces je okončan do decembra 2016.
Microsoft je za 7,5 milijardi dolara u kompanijinim akcijama kupio i GitHub. Servis je najpoznatiji po tome da pruža planove za privatna skladišta kao i besplatne naloge, koji se obično koriste kao hostovi za sofverske projekte otvorenog koda.
Potom je kupljen Affirmed Networks za 1,35 milijardi dolara, a u pitanju je kompanija iz fomena razvoja 5G mreža i tehnologija.
Svoju sljedeću kupovinu u segmentu gejminga, Microsoft je objavio u septembru 2020. godine, kada je za 8,1 milijardu dolara kupljen ZeniMax Media. Ovime je Microsoft postao i vlasnik nad popularnim franšizama, kao što su Fallout, The Elder Scrolls (koji su ubuduće najavljeni kao ekskluzive za XbOx platformu), Doom i druge.
Microsoft je u aprilu prošle godine kupio Nuance Communications (19,7 milijardi dolara), softverskom kompanijom za servise iz domena prepoznavanja glasa i vještačke inteligencije.
Na kraju, najaktuelnija Microsoftova kupovina je i najveća ikada za kompaniju iz Redmonda. Najavljena je kupovina Activision Blizzarda za 68,7 milijardi dolara.
Pored pomenutih kupovina, čija vrijednost iznosi iznad milijardu dolara, Microsoft ima i brojne manje akvizicije, a tu su i različlite kompanije u kojima ima deonice i druge interese. B92