VAŠINGTON, Američki softverski gigant “Majkrosoft” /Microsoft/ će vjerovatno pokušati da ubijedi medijske kompanije “Njuz korporejšen” i “Tajm Vorner” da zajedno objave novu ponudu za kupovinu Internet pretraživača “Jahu”/Yahoo/, objavio je američki privredni dnevnik “Vol strit džornel”.
Berze su odmah ove sedmice reagovale na ovu još nepotvrđenu vijest o novim planovima “Majkrosofta” za preuzimanje tog čuvenog internet pretraživača, tako da je došlo do jačanja vrijednosti akcija kompanije “Jahu” i to čak za tri procenta.
Takva reakcija berzi je, međutim, kako ističu agencije, loša vijest za generalnog direktora “Jahua” Džeri Janga.
Ukoliko Jang, koji se protivi prodaji firme koju je osnovao prije 14 godina, ne uspije u svoje stavove da ubjedi akcionare prije 1. avgusta, kada se održava njihova izborna skupština, onda bi mogao da bude smjenjen sa te funkcije, jer među velikim investitorima ima i onih koji žele da se “Jahu” proda “Majkrosoftu”.
Upravo znajući za tu ranjivost “Jahua”, “Majkrosoft” nastoji da dobije pomoć pomenutih medijskih kompanija, ili nekog drugog medijskog partnera za zajedničku ponudu koja bi, ako bude realizovana, najvjerovatnije dovela i do podjele pretraživača “Jahu”.
Prema tom planu podjele “Jahua”, koji navodi poznati američki dnevnik, pozivajući se na neimenovane izvore bliske pregovorima, “Majkrosoft” bi trebalo da dobije oblast internet pretraživanja, za koju je najviše i zainteresovan još od 2006. godine, dok bi ostatak pripao njegovim eventualnim budućim partnerima.
Softverski gigant “Majkrosoft” je u februaru ove godine dao ponudu za kupovinu cijele kompanije “Jahu” u vrijednosti od 44,6 milijardi dolara, što je tada iznosilo 31 dolar za akciju tog pretraživača, da bi kasnije poboljšao ponudu na 33 dolara po akciji, čime bi se cijela vrijednost transakcije popela na 47,5 milijardi dolara.
Pošto je “Jahu” odbacio i tu poboljšanu ponudu, “Majkrosoft” ju je 3. maja povukao.
Dvije sedmice kasnije je, međutim, “Majkrosoft” ponudio jednu milijardu dolara samo za pretraživač “Jahu” i investiciju od još osam milijardi dolara za koje bi dobio 16 procenata preostalih operacija te firme.
“Jahu” je, međutim, i taj prijedlog odbacio i umjesto toga je ušao u partnertstvo sa najvećim pretraživačem na svijetu kompanijom “Gugl” /Google/ čiji je nagli rast i prinudio “Majkrosoft” da preuzme drugog po snazi internet pretraživača, kako bi osvojio i tu oblast kompjuterskog tržišta.