BEOGRAD, Kompanija “Metro keš end keri” za pet godina u Srbiji investirala 100 miliona evra. Ova slovenčka kompanija proslavila je pet godina poslovanja u Srbiji i 2010. godinu odredila za godinu srpskih proizvođača i dobavljača.
“Metro keš end keri” – Srbija odredila je ovu godinu za godinu srpskih proizvođača i dobavljača i pokrenula proizvodnju pet sopstvenih robnih marki, na kojima je angažovano 40 domaćih proizvođača, izjavila je predsjednica Upravnog odbora te kompanije Veronika Punčeva.
Ona je, rekla da će ti proizvodi, pored plasmana na domećem tržištu po nižim cijenama, biti plasirani kroz prodajne objekte ove firme u drugim zemljama, navodeći da je “Metro” prisutan u 33 zemlje.
“Srbija ima izuzetno kvalitetnu hranu, ali će za izvoz na evropsko tržište biti potreban i standard o bezbjednosti hrane, koji još nema nijedan proizvođač u Srbiji”, navela je Piunčeva, uz napomenu da su dobro zastupljeni standardi HACCP i ISO.
Ona je najavila da će “Metro”, kao veletrgovina, nastaviti da pomaže razvoj malih i srednjih trgovinskih firmi u Srbiji, preko kojih se odvija više od 65 odsto ukupnog prometa, navodeći primjer prodavnice “Mita”, koja je, uz pomoć “Metroa”, uspjela da za šest mjeseci poveća promet za 25 odsto.
Punčeva je kazala da preliminarni rezultati poslovanje iz 2009. godine pokazuju da je “Metro keš end keri”, bez obzira na ekonomsku krizu, ostvario rast prometa u Srbiji i najavila da je u ovoj godini planirano otvaranje još jednog objekta u Beogradu.
Inače, “Metro keš end keri” posluje u 30 zemalja, ima 660 radnji i ostvaruje promet od 33,1 milijarde evra i dio je “Metro grupe”, jedne od najvećih trgovačkih kompanija na svijetu. U Srbiji ta kompanija zapošljava 1.300 ljudi. Objekti raspolažu asortimanom od 25.000 artikala, a kompanija se uključuje i u humanitarne akcije, prije svega kroz obezbjeđivanje proizvoda za Banku hrane.