BERLIN – Njemačka kancelarka Angela Merkel izjavila je da mora da se obnovi povjerenje u dizel automobile nakon skandala sa varanjem o emisiji gasova.
Skandal sa emisijom gasova iz dizel motora koji je uzdrmao njemačke proizvođače automobila predstavlja rizik za najveću ekonomiju Evrope.
Ona se izjasnila i protiv planova za njihovu zabranu u nekim gradovima. Ona je rekla da su je “ogorčili” njemački auto giganti koji su u skandalu “dizelgejt” ili kršili zakon ili koristili “rupe” u zakonu, ali je istakla i da taj ključni industrijski sektor obezbjeđuje najmanje 800.000 radnih mjesta, prenosi agencija Frans pres.
U onlajn video intervjuu za najprodavanije njemačke novine Bild, koji je dala nešto više od mjesec dana uoči izbora 24. septembra, Merkelovoj je postavljeno pitanje u vezi sa problemima vozača zbog padanja vrijednosti njihovih dizel automobila koje bi prodali.
Ona je u tom kontekstu ukazala na novo unapređenje softvera napravljenih tako da otklone problem emisije, dodajući da se “radi sprečavanja ili zaustavljanja pada vrijednosti dizel motora, mora vratiti povjerenje u dizelaše”.
S tim ciljem je naglasila da se suprotstavlja planovima nekih njemačkih gradova da u potpunosti ili djelimično zabrane dizel motore u urbanim zonama koje bilježe visok nivo zagađenosti vazduha, navodi francuska agencija.
Merkelova je rekla da će “to biti težak posao” i tema “samita” koji planira da održi 4. septembra sa opštinama koje su iskazale takve namjere.
Pad ove industrije u nemilost počeo je 2015, kada je Folksvagen priznao da je u 11 miliona dizel automobila instalirao softver za varanje na testovima emisije gasova, a te sumnje su se kasnije proširile i na druge proizvođače.
Merkelova je rekla u intervjuu za Bild da njena vlada mora da uspostavi balans između zabrinutosti vlasnika dizel automobila, automobilskih radnika i tog industrijskog sektora, bez eksplicitnog pominjanja brige o javnom zdravlju.
Merkelova je proglašena za “automobilsku kancelarku” 2013. godine nakon što je podržala taj sektor iznoseći argumente protiv uvođenja gornje granice za emisije gasova u EU, dodaje Frans pres. Agencije