VAŠINGTON/PARIZ, Američka kompanija Mekdonalds (McDonalds) zaključila je ugovor s firmom Kraft fuds (Kraft foods) o komercijalizaciji svoje kafe izvan lanca restorana brze hrane.
Kako prenosi francuski list Figaro, direktor američke grupacije Kraft, Toni Vernon, izjavio je da će, zahvaljujući ovom partnerstvu, koje podrazumjeva distribuciju više vrsta kafe pod brendom Mekdonaldsa, u američkim supermaketima, ubuduće potrošači moći da je konzumiraju u svojim domovima.
Kafa će biti prodavana od početka naredne godine, u ograničenom periodu koji zasad dvije kompanije nisu precizirale.
Kako navodi list, Mekdonalds je u ovaj projekat ušao oslanjajući se na uspjeh koji je postigao sa svojim kafeima (McCafes). Prvi takav otvoren je 2000. godine, a danas grupacija broji ukupno 1.600 kafea širom svijeta.
Na tržištu SAD, kafa sada učestvuje sa oko šest odsto u ukupnim prihodima Mekdonaldsa, dok je u 2004. njen udio bio dva odsto.
Prema podacima američkog Udruženja proizvođača kafe, tržište ovog proizvoda u Americi najveće je u svijetu i godišnje donosi oko 20 milijardi evra, a potrošnja kafe porasla je u 2012. godini pet odsto.
Kompanija zasad ne planira da svoj brend kafe distribuira u francuskoj maloprodaji, s obzirom na nepovoljno ekonomsko okruženje i činjenicu da je potrošnja kafe u Francuskoj, u prošloj godini, opala jedan odsto. Tanjug