ČIKAGO, Američki lanac restorana brze hrane “Mekdonalds” zabilježio je u maju pad prodaje zbog slabih rezultata u SAD i jednom dijelu inostranih tržišta.
Najveći svjetski lanac hamburgera saopštio je da je prošlog mjeseca prodaja u restoranima otvorenim najmanje 13 mjeseci pala 0,3 odsto, što je, ipak, bolji rezultat u odnosu na pad od 1,1 odsto koji su prognozirali analitičari koje je anketirao Rojters.
Prodaja je u SAD pala 2,2 odsto, u odnosu na očekivani pad od 2,1 odsto, a u regionu Azije i Pacifika, Bliskog istoka i Afrike 3,2 odsto u odnosu na prognoziranih pet odsto.
Svijetla tačka za “Mekdonalds” bila je Evropa, gdje je prodaja porasla 2,3 odsto, nadmašivši očekivanja analitičara koji su prognozirali rast od 0,3 odsto.
Majski podaci o prodaji posljednji su mjesečni koje kompanija objavljuje, budući da je, po ugledu na pojedine firme, odlučila da od sada objavljuje samo tromjesečne rezultate.
“Kako bismo se koncentrisali na našu strategiju i dugoročne mjere, odlučili smo da prestanemo sa objavljivanjem mjesečnih rezultata prodaje počev od 1. jula”, izjavio je generalni direktor kompanije Stiv Istbruk.
U prvom tromjesečju 2015. prodaja u restoranima “Mekdonaldsa” pala je 2,3 odsto, a u aprilu 0,6 odsto. Tanjug