EL SEGUNDO – Mattel računa da će uspjeh filma Barbie pomoći u povećanju prodaje poznatih lutaka u drugoj polovini godine, rekao je izvršni direktor Ajnon Krajz (Ynon Kreiz), dok je proizvođač igračaka zabilježio snažan učinak u julu nakon prašine koja se digla prije premijere filma.
Kompanija sa sjedištem u Kaliforniji zabilježila je iznenađujući profit u drugom kvartalu i njena prodaja je premašila očekivanja, prenosi Reuters.
„Vidjeli smo poboljšanje, posebno na Barbie prodajnim mestima, u julu je trend postao pozitivan“, rekao je Krajz u razgovoru sa analitičarima, dodajući da će asortiman igračaka i proizvoda vezanih za Barbie film biti proširen i na dalje, usred velike potražnje.
Film Barbie je ostvario rekordan debi u bioskopima tokom vikenda, sa prodajom karata od 162 miliona dolara u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi.
„Uspjeh filma Barbie pokazuje ogroman potencijal koji ima kompanija Mattel kada je u pitanju intelektualna svojina“, rekao je Džeremi Goldman (Jeremy Goldman) analitičar u firmi Insider Intelligence.
Predviđeno je da Mattel objavi film o Diznijevoj princezi kasnije ove godine i još jedan početkom 2024. godine, a film Hot Wheels planiran je za 2025. godinu. Krajz je rekao da će uspjeh Barbie filma „poslužiti kao šablon“ za saradnju i na drugim temama u vlasništvu kompanije Mattel.
Međutim, akcije kompanije pale su za 1,8 odsto u produženom trgovanju, a Krajz je rekao da potrošači odlažu kupovinu u očekivanju predstojeće sezone praznika.
Prilagođeni profit proizvođača igračaka za kvartal koji je završen 30. juna iznosio je deset američkih centi po akciji, u poređenju sa prosečnom procjenom analitičara o gubitku od dva američka centa, prema podacima kompanije Refinitiv.
Kompanija je zabilježila gubitak po dionici u posljednjem tromesečju, praćen širim usporavanjem industrije igračaka i tekućim prilagođavanjem zaliha od strane trgovaca nakon naporne sezone praznika 2022. godine.
Bruto računi kompanije Mattel širom svijeta, iznos koji se fakturiše kupcima, za njegov Barbie segment pali su za šest procenata u tromesečju, iza svog brenda Hot Wheels, koji je porastao za deset procenata.
Neto prodaja je pala za 13 odsto na 1,09 milijardi dolara na bazi konstantne valute, ali je i dalje premašila procjene analitičara od milijardu dolara.
Mattel je, takođe, zadržao svoju prodaju tokom cijele godine i prilagođenu prognozu profita.
Ranije tog dana, glavni operativni direktor kompanije Mattel Ričard Dikson (Richard Dixon), koji je pomogao u oživljavanju brenda Barbie, imenovan je za generalnog direktora proizvođača odeće Gap. On će napustiti kompaniju 3. avgusta.Biznis.rs