Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Računovođe se žale da ne mogu izdržati nerealne rokove

    22. Decembra 2025. — 15:35

    Sud vratio na početak tender za proširenje deponije u Ramićima

    22. Decembra 2025. — 15:13

    Srpska se za sedam dana na berzi zadužila skoro 100 miliona KM

    22. Decembra 2025. — 14:17

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Stellantis povlači radnike Fiata iz Srbije

    22. Decembra 2025. — 16:17

    Federacija BiH smanjila trgovinski deficit

    22. Decembra 2025. — 10:55

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Hajneken kažnjen zbog greške na limenci

    21. Decembra 2025. — 14:04

    Srebro poskupjelo ove godine za više od 130 odsto

    22. Decembra 2025. — 09:02

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Koje su svjetske države najbolje po stopama oporezivanja kompanija

    21. Decembra 2025. — 09:02

    SAD usvojila Zakon o Zapadnom Balkanu

    21. Decembra 2025. — 08:01
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Markione sprema novi “Krajslerov” auto srednje veličine

Markione sprema novi “Krajslerov” auto srednje veličine

adminadmin15. Septembra 2009. — 05:50Nema komentara3 minute čitanja

markioneNJUJORK, Da bi spasio novi “Krajsler”, izvršni direktor kompanije Serđo Markione namjerava da kreira novi putnički automobil srednje veličine tipa sedan koji bi mogao da se nadmeće sa najboljim svjetskim modelima u toj klasi, izvještava američka agencija Blumberg i navodi da je za taj posao potrebno tri do pet godina, ali da bi taj zadatak mogao da se obavi i ranije.
“Krajsler”, koji je dobio 15 milijardi dolara vladine pomoći, mogao bi ostati bez keš novca za 24 mjeseca ako kompanija iz Mičigena ponovo ne počne da posluje sa profitom.
Za razvoj jednog novog automobila u rivalskim kompanijama, kao što su dobro prodavani “tojota kamri” ili “honda akord”, potrebno je najmanje tri godine, smatraju analitičari koji ističu da je Markione (57), koji je istovremeno i šef italijanskog “Fijata”, preuzimanjem kontrole nad “Krajslerom”, “uletio” u najveći izazov u njegovo karijeri.
Ukoliko ne uspije na novom zadatku, ne samo što će biti prinuđen da napusti “Krajsler”, trećeg po veličini americkog proizvođača automobila, nego će ga to spriječiti i da ostvari planove o pretvaranju “Fijata” u velikog globalnog igrača u autoindustriji, smatraju stručnjaci.
Ove sedmice “Krajsler” će na Sajmu automobila u Frankfurtu, koji je juče otvoren za medije i eksperte, pokazati dorađene modele “dodž kaliber” sa pet vrata. Taj auto će imati novu unutrašnju opremu i dizel motor, a namjenjen je prije svega evropskom tržištu.
To će biti prvi put da se na djelu pokaže kako će se odvijati saradnja “Fijata” i “Krajlsera.” Do kraja ovog mjeseca Markione će devetočlanom odboru direktora grupe”Krajsler” predstaviti njegov plan proizvodnje i marketinga, kao i prijedlog kako će se razvijati robne marke “Dodže”, “Krajlser”, “Džip” i “Mopar.” Markione će preporučiti koja će se vozila proizvoditi i u kojim fabrikama.
“Mi nemamo automobil koji se može nadmetati u najvećem segmentu na tržistu,” izjavio je član “Krajslerovog” odbora direktora, naglašavajući da “vrijeme predstavlja veliki izazov.” Glavno je pitanje po njemu – da li kompanija ima dovoljno vremena da na tržište izbaci četiri nova proizvoda i da nastavi da unapređuje sadašnje proizvode.
“Krajsler” mora da napravi operativni profit od milijardu dolara, na svakih dodatno prodatih sto hiljada vozila, da bi napravio pozitivan preokret u poslovanju, smatraju stručnjaci koji navode da je kompanija u 2008. godini imala gubitak od 16 milijardi dolara.
Stabilizacija “Krajslera” zavisi, međutim, u mnogome i od oporavka američke privrede, što bi moglo da doprinese povećanju prodaje. Američka prodaja vozila u ovoj godini, kako se procjenjuje na osnovu dosadašnjih pokazatelja, mogla bi da dostigne 10 miliona, u odnosu na isporučivanih 16 miliona vozila svake godine u peridou od 1999. do 2007. Italijanski “Fijat” sada ima 20 odsto akcija “Krajslera” i taj udio će se povećati na 35 procenata ako obezbjedi proizovodnju automobila koji će moći da prelazi 40 milja po galonu utrošenog goriva, kako je to predviđeno sporazumom kojim je izbjegnut bankrot američkog gigantskog proizvođača automobila.
Dvije trećine “Krajslera” ostalo je u rukama zaposlenih, a ostatak je vlasništvo vlada SAD i Kanade. Italijanska kompanija dobila je akcije bez direktnog ulaganja novca, na osnovu sporazuma o razmjeni tehnologije i izrade manjih i energetski efikasnih automobila u vrijednosti od oko 10 milijardi dolara.
Markione je izjavio da će “Fijatova” tehnološka infuzija biti osnova za “Krajslerove” nove proizvode.
“Krajsler” će koristiti “Fijatov” dizajn za izradu najmanje jednog modela u SAD, prema dokumentu o bankrotstvu koji je u julu usvojen uz podršku američke vlade. Markione je 22. jula istakao da prvi proizvodi uz pomoć “Fijata” neće biti u prodaji u SAD do kraja iduće godine.

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakSASE: Tri vanredne aukcije 17. septembra
Sljedeći članak Nova usluga Procredit bank “mini izvod”

Povezani članci

PRIVREDA 02 minute čitanja

Stellantis povlači radnike Fiata iz Srbije

Capital teme 14 minute čitanja

Računovođe se žale da ne mogu izdržati nerealne rokove

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Računovođe se žale da ne mogu izdržati nerealne rokove

22. Decembra 2025. — 15:3514 minute čitanja

Ministarstvo finansija RS odbilo je zahtjev računovođa da se rok za predaju godišnjih finansijskih izvještaja

Sud vratio na početak tender za proširenje deponije u Ramićima

22. Decembra 2025. — 15:13

Srpska se za sedam dana na berzi zadužila skoro 100 miliona KM

22. Decembra 2025. — 14:17

Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

22. Decembra 2025. — 13:21

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.