DETROIT, Rukovodstva američkog “Chryslera” i italijanskog FIAT-a razgovaraju o osnivanju novog odbora direktora i upravnog tima na čijem bi čelu mogao da se nađe sadašnji izvršni direktor FIAT-a Serđo Markione.
“Chrysler” žuri da okonča planirano udruživanje s FIAT-om do 30. aprila, do kada je administracija američkog predsjednika Baraka Obame odredila krajni rok za povezivanja te dvije gigantske auto-kompanije. To je uslov domaćoj kompaniji za dobijanje finansijske podrške iz federalnog budžeta, a ako “Chrysler” ne ispuni taj zadatak, alternativa će biti bankrot.
“Chrysler” i potencijalni partner FIAT već duže pregovaraju o udruživanju, na osnovu načelnog sporazuma po kojem bi Italijani obezbijedili oko 20 odsto udjela u američkoj kompaniji u zamjenu za prenos nove tehnologije za izradu štedljivih i ekoloških automobila, kao i platformi za montažu manjih vozila. Dvije auto-kuće pregovaraju o formiranju sedmočlanog odbora direktora “Chryslera” u kojem bi se našli predstavnici FIAT-a i, najvjerovatnije, jedan član vladine radne grupe zadužene za restrukturiranje posrnule američke auto-industrije. Kako se spekuliše, jedna od opcija o kojoj se razgovara je i Markioneova direktorska uloga u upravi “Chryslera” uključujući i mogućnost njegovog imenovanja za izvršnog direktora.
Od 2007. godine, poziciju predsjednika i izvršnog direktora “Chryslera” drži Bob Nardeli, kojeg je na to mjesto imenovao većinski vlasnik kompanije privatni njujorški investicioni fond “Cerberus”. U novoj upravi udružene kompanije mogle bi biti podijeljene uloge izvršnog direktora i predsjednika s tim što bi posao predsjednika “Chryslera” držao Amerikanac.
Predstavnik FIAT-a nije želio da komentariše ove informacije, a portparol “Chryslera” Tod Gojer ponudio je pripremljeno saopštenje u kojem se navodi da je glavni zadatak sadašnje uprave da postavi kompaniju na solidne temelje.
Obama je 30. marta dao rok “Chrysleru” i FIAT-u da do kraja aprila realizuju njihovo udruživanje, naglašavajući da će Vlada tek nakon toga razmotriti ulaganje još šest milijardi dolara u američku kompaniju. “Chrysler” je do sada već dobio četiri milijarde dolara Vladinih kredita. Markione je bio u SAD prošle sedmice gdje je razgovarao s predstavnicima “Chrysler” o predloženom udruživanju.
Radna grupa američke administracije je 17. februara odbacila prvi plan restrukturiranja “Chryslera” i naložila mu da u pomenutom roku pripremi novi program izlaska iz krize sa djelotvornim mjerama rješavanja ogromnih dugova, kako bi se obezbijedilo predloženo udruživanje s FIAT-om.