SARAJEVO, Šef misije Svjetske banke u BiH Marko Mantovaneli rekao je da je radi zaštite potrošača u bankarskom sektoru potrebno ojačati zakone i institucije u BiH, unaprijediti informisanost potrošača, primijeniti mehanizme rješavanja sporova, unaprijediti prakse bankarskog poslovanja, te proširiti programe finansijskog obrazovanja.
Prema njegovim riječima, globalna finansijska kriza je ukazala na potrebu da se premosti jaz u informativnom smjeru između korisnika i davalaca finansijskih usluga.
“Kada govorimo o zaštiti kijenata u bankarskom sektoru, govorimo o onom što se s jedne strane odnosi na regulisanje zakonodavstva, poslovne prakse unutar finansijskih institucija, objavljivanje informacija i edukaciju o finasijskim pitanjima od najranijeg doba, kako bi se uspostavio jedan sistem u kojem će korisnici i davaoci finansijskih usluga sarađivati na jedan transparentan način i na jednakim osnovama”, istakao je Mantovaneli.
On je rekao da je riječ o uspostavljanju sistema u kojem potrošači mogu donositi odluke na osnovu dobrih informacija, ističući da niko ne bi smio uzeti kredit a da ne razumije tačno u šta se upušta.
Mantovaneli je naglasio da ukoliko su pravila igre prekršena, postoje načini da se problem razriješi, ali ne samo u interesu klijenata, već i u interesu finansijske industrije, jer je riječ o sistemu u kome su jasna pravila za sve, a samim tim i odgovornosti.
Okruglom stolu, koji su organizovale Centralna banaka BiH i Svjetska banka, prisustvuju predstavnici komercijalnih banaka u BiH, ombudsmana za zaštitu potrošača, te predstvanici inspekcija.