NJU DELHI, Prodaja automobila u Indiji je prošlog mjeseca pala za više od deset odsto, a razlozi se svode na visoke troškove održavanja vozila, skupo gorivo i efekte ekonomske krize, pokazuju podaci Indijskog udruženja proizvođača automobila (SIAM).
Aprilski pad prodaje šesti je uzastopni mjesečni pad, i to je najduži period negativnih rezultata u posljednjih šest godina, otkako SIAM vodi evidenciju o prodaji vozila, prenosi agencija Frans pres. Prodaja putničkih automobila domaće proizvodnje, jedan od pokazatelja ukupnog zdravlja ekonomije, smanjena je prošlog mjeseca za 10,43 odsto na 150.789 sa 168.354 komada iz aprila 2012. Pad tražnje primorao je proizvođače da usvoje pristup “kupi sada, plati kasnije”, kao i da ponude beskamatnu kupovinu i dvocifrene popuste.
Prodaja domaćih putničkih vozila smanjena je na godišnjem nivou za 6,7 odsto u godinu dana zaključno sa martom na 1,89 miliona automobila, što je prvi takav pad u posljednjih deset godina.
Prema procjeni SIAM-a, prodaja automobila u Indiji trebalo bi da poraste za tri do pet odsto u tekućoj fiskalnoj godini, ali to je dosta ispod rekordnog rasta od 30 odsto, zabilježenog u finansijskoj 2010/11. Tanjugbiz.rs