REDMOND, Američki “Majkrosoft”, najveća svjetska softverska kompanija, prikazala je verziju svog novog veb pretraživača “Kumo” na konferenciji o digitalizaciji “Sve digitalne stvari” (All Things Digital), koja se održala od 26. do 28. maja u Kaliforniji.
Kako je objavio američki dnevnik “Volstrit džornal” (Wall Street Journal – WSJ), jedan od sponzora konferencije, “Kumo” je projektovan da skrati pretraživanje tako što će rezultate grupisati po kategorijama.
Ukoliko se, na primjer, traži neki model automobila, rezultati će biti razvrstani u kategorije kao što su djelovi, spiskovi polovnih vozila na prodaju, mrežni forumi posvećeni traženom modelu, video snimci koji prikazuju vozilo i slično.
WSJ je naveo i da “Majkrosoft” planira veliku reklamnu kampanju kako bi promovisao svoj novi pretraživač.
Čini se da je rat pretraživača za sada završen, jer “Gugl” drži 64 odsto tržišta, a “Jahu” oko 20 odsto.
“Majkrosoft” je prošle godihnr pokušao da kupi “Jahu” kako bi udružio pretraživačke snage obe kompanije, ali “Jahu” nije bio zadovoljan cijenom.
“Gugl” je, sa svoje strane, odustao od bilo kakvih sporazuma s “Jahuom” kada je postalo jasno da će državni regulatori tržišne konkurencije spriječiti takav pokušaj.