VAŠINGTON, Američki softverski gigant “Majkrosoft” kupio je semantičkog veb pretraživača “Pauerset” koji omogućava bolje tumačenje namjera internet korisnika tokom pretraživanja na Internetu, kako bi se dobili precizniji rezultati.
Iznos transakcije nije objavljen, prenijeli su francuski mediji.
“Majkrosoft” namjerava da koristi tehnologiju “Pauerseta” kako bi poboljšao svoj besplatni Internet pretraživač “Lajv serč” koji zauzima treće mjesto nakon domaćeg “Gugla” i “Jahua” na profitabilnom tržištu reklama koje se objavljuju tokom Internet pretraživanja.
Te tehnike “semantičkog pretraživanja” kompanije “Pauerset” objedinjuju lingvistiku i inženjerstvo radi analize onoga šta traži Internet korisnik oslanjajući se na pitanja i riječi koje koristi.
Standardni pretraživači funkcionišu tako što samo ubacuju upotrebljene riječi u pretraživanje.
Znamo da se kod trećine pretraživanja ne dobija odgovarajući odgovor tokom prve pretrage i prvog klika, istaknuto je u saopštenju objavljenom na Internetu Satja Nadela (Satya Nadella), višeg potpredsjednika “Majkrosofta” zaduženog za istraživanja, veb portal i reklame.