BEČ, Luksuzna roba “Luj Viton”, u konkurenciji 3.000 robnih marki, predstavlja najvredniju robnu marku u Evropi, rezultat je istraživanja Evropskog instituta u Beču. Drugo mjesto zauzima “Nokija”.
“Luj Viton” prestižna je robna marka još od osnivanja 1854. godine. Od simbola za kvalitetan prtljag, vremenom je postao statusni simbol, što kuća podržava i održava tako što, recimo, nikad nema rasprodaje. Zato su, međutim, proizvodi sa inicijalima “LV” najčešće falsifikovani.
Robna marka “Luj Viton” sada vrijedi 27,6 milijardi evra. Cijena akcija samo je jedan od elemenata koji određuju njenu vrijednost, objašnjavaju marketinški stručnjaci.
“Uprkos krizi, vrijednost robne marke je porasla. Zahvaljujući popularnosti luksuznih proizvoda u Kini i slabom evru i prihod je prevazišao očekivanja. Samo u posljednja tri mjeseca skočio je za četvrtinu i premašio pet milijardi evra”, kaže direktorka Marketinške agencije “Mek Ken Erikson” u Beogradu Zdenka Milanović.
Analitičar tržišta Izabel Savil kaže da se očekuje se da Kina bude drugo najveće tržište za luksuzne proizvode i da sljedeće godine prevaziđe Japan.
Drugu po vrijednosti robnu marku u Evropi ima najveći svjetski proizvođač mobilnih telefona, finska Nokia, koja ima potpuno različit pristup tržištu od “Luj Vitona”.
“Nokija” vrijedi 25,33 milijarde evra, uprkos tome što su joj akcije tokom godine pale za petinu, jer je gubila korak na tržištu pametnih telefona.
Predsjednik Upravnog odbora “Nokije” Jorma Olila kaže kako nisu bili dovoljno vješti da se brzo prilagode novom svijetu koji je donio razvoj softvera.
“Kompanija ima mnogo iskusnih stručnjaka, ali smo imali problem rukovođenja. Zato smo sada posvetili pažnju tome kako organizovati posao i natjerati mozgove i ruke da rade punom parom”, kaže Olila.
“Nokija” je zato otpustila izvršnog direktora i “Majkrosoftu” otela Kanađanina Stivena Elopa, koji je postao prvi direktor koji nije Finac. Kažu da je to radikalan korak koliko i imenovanje Italijana za selektora engleske fudbalske reprezentacije.
Taj potez bio je dovoljan da se akcije djelimično oporave. Od novog direktora očekuje se, prije svega, da učini da sektor telekomunikacija ponovo nove ideje dobija iz Finske umjesto iz Amerike ili Južne Koreje.RTS