BERLIN, Njemačka aviokompanija “Lufthanza” uvešće upotrebu biogoriva za avionske motore na redovnoj liniji u unutrašnjem saobraćaju između Hamburga i Frankfurta, najavila je portparolka kompanije.
“Luthanza” je namjeravala da biogorivo počne redovno da koristi još u aprilu, ali tada nije imala sve potrebne dozvole, koj je dobila prije nekoliko dana.
Biogorivo će koristiti avion tipa “erbas A321” (Airbus), koji će četiri puta nedjeljno povezivati Hamburg i Frankfurt .
Gorivo biljnog porijekla će dobijati samo jedan mlazni motor mašine i to u odnosu 50 prema 50 procenata sa klasičnim gorivom naftnog porijekla.
Avionsko biogorivo se izrađuje sintetički iz biljnog ulja.
“Lufthanza” očekuje da će joj upotreba biogoriva pomoći da tokom šestomjesečnog probnog perioda smanji emisiju ugljen dioksida za 1.500 tona u odnosu na korišćenje samo goriva naftnog porijekla.
“Po završteku probnog perioda koji će nam omogućiti da procjenimo dugoročni uticaj biogoriva na mlazni motor, računamo sa daljim povećanjem korišćenja biogoriva. Za sada ne možemo da kažemo u kom obliku”, rekla je portparolka, a javila francuska novinska agencija AFP.
Prilikom objavljivanja projekta u novembru 2010, troškovi su procjenjeni na 6,6 miliona evra, od kojih je savezna vlada donirala 2,5 miliona evra.
Biogorivo koje “Lufthanzi” isporučuje određena finska kompanija je oko “tri puta skuplje od običnog avionskog kerozina”, citira AFP stručnjaka “Lufthanze”.
Krajem juna evropske aviokompanije, proizvođači biogoriva i Evropska komisija su se dogovorili o obezbjeđenju proizvodnje dva miliona tona biogoriva za avioindustriju do 2020.
Želja je da bude smanjeno zagađenje vazduha nastalo sagorevanjem pogonskih goriva.
U projektu, pored ostalih učestvuju proizvođač aviona “Erbas”, aviokompanije “Er Frans – KLM” (Air France), “Britiš ervejz” (British Airways) i “Lufthanza” i proizvođač biogoriva “Nestle oil”.
Procjenjuje se da u emisiji ugljen dioksida koji je, prema nekim naučnicima, odgovoran za globalno zagrevanje, avionski saobraćaj učestvuje sa dva do četiri odsto i da je prije ekonomske recesije vazduhoplovstvo bilo zagađivač sa najbržim rastom. Međunarodno udruženje za vazdušni saobraćaj želi da do 2050. godine smanji emisiju ugljen dioksida za polovinu.
Dogovor o biogorivima za vazduhoplovstvo je, međutim, sklopljen u vrijeme kad je sve više glasova koji upozoravaju da zelena goriva nisu zaista toliko ekološka i korisna kako se prvobitno mislilo.
Pored toga, biogoriva se u poslednje vrijeme nalaze na meti kritike mnogih organizacija zbog toga što se za njih koriste prehrambeni usjevi ili se gaje na mjestima gdje bi mogle da se gaje žitarice za ishranu stanovništva.