BEOGRAD, Iako je prošlo gotovo mjesec dana od ukidanja viza za Evropsku uniju građanima Srbije, niskotarifne aviokompanije nisu pohrlile u velikom broju ka Beogradu.Vazduhoplovne vlasti su brzo nakon 19. decembra reagovale i pozvale četiri poznate lou kost kompanije (Vizer, Izidžet, Flaj Dubai i Rajaner) na razgovore. Međutim, jedini su se u Beogradu pojavili predstavnici Viz era.
Kako Danas saznaje oni su prilično odmakli u tehničkim pregovorima sa Aerodromom „Nikola Tesla“ oko uslova za početak saobraćaja sa Beogradom, ali se Direktoratu civilnog vazduhoplovstva još nisu obraćali za dobijanje dozvole.
U Direktoratu civilnog vazduhoplovstva kažu da su pozivi upućeni na adrese četiri velike lou kost kompanije, za koje su pretpostavljali da bi mogli da budu zainteresovani za letove ka Srbiji, bili simbolični i u njima je navedeno da su se uslovi za saobraćaj promenili jer nema više viznog režima, kao i da naša zemlja primenjuje Sporazum o otvorenom nebu.
Međutim, odgovor od većine nije stigao, ali u Direktoratu imaju informacije da je i Izidžet zainteresovan za letove ka Srbiji. Ipak, iz te kompanije još nisu najavili dolazak u Beograd na razgovore.
„Trenutno nema zahteva za dobijanje dozvola niti je neka dozvola izdata poslednjih dana, ali ima najava da bi neke kompanije mogle da apliciraju. Nije bilo ni izgledno da će već posle 19. decembra početi da traže dozvole. Mnogo veće interesovanje očekujemo u februaru kada počinje podnošenje zahteva za dozvole za predstojeći letnji red letenja“, kažu u Direktoratu.
Prema informacijama koje su „procurele“, Vizer planira da iz Beograda leti ka Londonu i Dortmundu, ali će za ostvarenje tih planova, pored dozvole srpskog Direktorata, biti potrebne i dozvole tamošnjih vazduhoplovnih vlasti.
U Direktoratu naglašavaju da Srbija primenjuje Sporazum o otvorenom nebu na bazi privremenih dozvola, ali podsjećaju da taj sporazum zvanično nije nigdje stupio na snagu u Evropi dok ga ne ratifikuju sve potpisnice, tako da i ostale zemlje odobravaju letove na privremenim osnovama.
Podaci tako pokazuju da je izvjesno da će iz Srbije za sada leteti samo dve nove lou kost kompanije.Iz Niša do Bolonje počeo je da saobraća Vinddžet, a od 1. februara iz Beograda do Beča će leteti „Flaj Niki“.
Povezanost Beograda sa Evropom donekle će poboljšati i nekoliko nacionalnih prevoznika. „Egijan erlajns“ počeo je da leti od Atine do Beograda. Rumunski Tarom leti između srpske prestonice i Bukurešta, dok je mađarski Malev otvorio liniju ka Budimpešti, ali obe kompanije na tim destinacijama nemaju konkurenciju jer Jat neće uvoditi linije ka tim gradovima.
Adrija ervejz će 1. marta početi da saobraća između Ljubljane i Beograda. Povezivanje Beograda i Zagreba linijom „Kroacija erlajnsa“ za sada nije izvjesno. B92