NJUJORK, Harizmatični lideri mogu da naprave čuda za firmu.
Ali budite oprezni, harizma može da ima i svoje loše strane.
Uticaj loše harizme snažan je koliko i uticaj dobre. Evo nekoliko loših karakteristika koje proizlaze iz harizmatičnog vodstva:
Ogledalce, ogledalce…
Lider koji može da nadahne grupu, prenese viziju ili ušeta u prostoriju i odmah postane centar pažnje zaista ima sreću da mora da uloži minimalan napor u sprovođenju odličnih ideja. Ali isto tako, harizmatični vođa može da upadne u zamku šarmiranja samoga sebe.
Firma ‘zavisnik’
Baš kao što lider može da postane zavistan od sopstvene harizme, firma može da postane zavisna od lidera. Harizmatičan pojedinac privlači pažnju na sebe, ali istovremeno odvlači fokus sa firme.
Uvjerenje da lider zna najbolje može da stopira i brojne poslovne procese jer harizmatični vođa mora da odobri svaku odluku. Osim što kompanija gubi dragocjeno vrijeme, zaposleni su pasivni i ne doprinose razvoju jer je ionako sve u rukama jedne osobe.
Zamagljen horizont
Harizmatični ljudi vode velike firme koje imaju viziju. Harizma je ta koja zaposlene podstiče da tu viziju slijede. Što je vizija veća, mora biti veća i harizma. Toliko velika, da se svaki uspjeh firme automatski pripisuje harizmatičnom vođi, prenose agencije.