BEOGRAD, Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić je izjavio da je u Srbiji u prvih pet mjeseci ove godine povećan broj turista za 13 odsto, kao i da je vaučere do sada iskoristilo 32.000 ljudi, tako da će 2016. biti rekordna turistička godina ako takav trend bude nastavljen.
“U prvih pet mjeseci 2016. za 13 odsto je povećan broj turista, od toga 14 odsto rast broja domaćih turista i 12 odsto rast broja inostranih turista. Imamo i rast broja noćenja za 16 odsto, kao i devizni priliv koji je veći, takođe, za 16 odsto u odnosu na isti period prošle godine”, rekao je Ljajić novinarima završnoj manifestaciji karavana ”Moja Srbija” u Beogradu.
Kako kaže, devizni priliv je veći izražen i u dolarima i u evrima, što je vrlo značajno, jer će biti smanjen deficit koji imamo u prilivu i odlivu sredstava od turizma.
“Ako se ovaj trend nastavi mislim da ćemo imati rekordnu turističku godinu kada je riječ o domaćim i inostranim turistima”, kazao je Ljajić.
Rastu broja domaćih turista dominantno je doprinijela, kako ističe ministar, akcija sa vaučerima koju su svi ismijavali.
“Do danas imamo 32.000 onih koji su koristili vaučere, ostalo je još 14.000 vaučera koji treba da se podijjele i nema nikakve sumnje da će do 15. oktobra, do kada građani mogu da se prijave, svi vaučeri biti potrošeni. To će značiti da imamo 300.000 noćenja više domaćih turista nego prošle godine, što je impozantan rezultat”, naglasio je Ljajić.
On dodaje da postoji prostor da bude i veći turistički promet, čemu će doprinijeti sve ono što država preduzima u domenu turističke infrastrukture.
“Ove godine je šest miliona evra izdvojeno za razvoj turističke infrastrukture u cijeloj Srbji. Želimo da oživimo neke turističke centre koji su u prethodnih nekoliko godina stagnirali, ali i da afirmišemo sve značajne turističke destinacije u Srbiji”, kazao je Ljajić dodajući da misli na Zlatibor, Kopaonik, Vrnjačku Banju i druge destinacije.
Kako kaže, ova godina će biti posvećana i Dunavu i tu će biti realizovan čitav niz projekata.
Ljajić je dodao da je cilj da, kada je riječ o promociji, na svaki način probamo da privučemo strane turiste u Srbiju.
Predsjednik Skupštine grada Nikola Nikodijević je rekao novinarima da je grad puno učinio za turizam i da je Beograd jedna od najbrže rastućih kontinentalnih turističkih destinacija u Evropi, a po bezbjednosti turista na drugom mestu u Evropi, posle Stokholma.
On je poručio da će grad nastaviti da ulaže u Beograd kao turističku destinaciju, a da tome dosta doprinosi to što smo ekonomski i politički stabilna zemlja.
“Glavni grad bilježi u prva četiri mjeseca povećanje za 12 odsto stranih turista i veći broj noćenja. Beograd nudi dobru zabavu i veliki broj manifestacija, ali proglašen je i za prvu sportsku destinaciju u Evropi, pošto smo imali najveće događaje u košarci, odbojci i vateropolu. U 2017. u februaru imaćemo u beogradskoj Areni atletsko dvoransko prvenstvo”, naglasio je Nikodijević.
Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović je kazala da je Beograd posljednja stanica promotivnog karavana Moja Srbija u organizaicji TOS-a, koji je obišao u prethodnih mjeseci i po dana 12 gradova u Srbiji i na kraju Beograd kao 13. destinaciju.
Prema njenim rečima, ta kampanja je bila najviše usmerena na domaće turiste, pošto Srbija ima puno da ponudi kao turistička organizacija.
Ona je pozvala građane Srbije da provedu odmor u našoj zemlji i da se kampanja TOS-a zove Moje leto u mojoj Srbiji.
Direktor Turističke organizacije Beograda Miodrag Popović je rekao da je ova godina rekordna za Beograd, kao i prethodne dvije i po broju noćenja stranih gostiju.
“Mislim da dostižemo respektabilan evropski nivo. TOB je prošle godine bio organizator ili suorganizator ukupno 257 manifestacija, a ove godine biće još više. Ovo će biti najuspešnija ili jedna od najsupešnijih ljetnjih sezona za Beograd kada je turizam u pitanju”, naveo je Popović.
Kako kaže, u prvih pet mjeseci u Beogradu je ostvaren rast broja turista od 14 odsto, a broj noćenja stranih gostiju u prva četiri mjeseca je veći za 34 odsto iako je to slabiji dio godine.
“Beograd sve više živi od turizma i u avgustu ćemo preći milion noćenja, što nas ohrabruje”, kazao je Popović dodajući da TOB vodi agresivnu kampanju u regionu, gde na 14 destinacija predstavlja Beograd. Tanjug