LJUBLJANA, Slovenačka kompanija Lisca u prvom polugodištu ostvarila je 15,5 miliona evra prihoda, uz rast od pet odsto na godišnjem nivou.
Kompanija za cijelu 2014. predviđa rast od tri odsto.
Za dobar rezultat Lisce koja sljedeće godine obilježava 60 godina postojanja, prema riječima direktora Gorana Kodelje, zaslužna je odluka od prije desetak godina da prodaju isključivo Liscine brendove, kroz izgradnju vlastitog prodajnog lanca koji trenutno ima 120 butika.
U saopštenju kompanije se navodi da se proizvodi Lisce, donji veš, pidžame, spavaćice, kupaći kostimi, na evropskom tržištu prodaju po povoljnijim cijenama od konkurentskih.
U Lisci pomno prate i analiziraju konkurenciju i pokušavaju da od nje nešto i nauče. “Konkurente poštujemo, ali ih se ne bojimo. U Lisca grupi radi 650 ljudi u sedam različitih država, a 50 ih je u odjeljenju za razvoj”, kaže Kodelja za hrvatski Tportal.
Pri tom nije želio da otkrije koliki su udjeli pojedinih tržišta u ukupnim prihodima, ali je napomenuo da je Hrvatska na drugom mjestu, poslije Slovenije, a ispred Njemačke.
Inače, Lisca je prisutna na 20 tržišta, a izvozi čak 80 odsto ukupne proizvodnje. Osim u Hrvatsku i Njemačku, proizvode plasira u Srbiju, Italiju, Holandiju i Rusiju.
Tokom prve polovine godine kompanija je ostvarila 20-procentni rast na tržištima Italije, Njemačke i Holandije.
Najveću šansu za povećanje prodaje Lisca ima u Njemačkoj, gdje trenutno preko firme kćeri u Minhenu plasira proizvode u oko 600 prodajnih objekata.
Prema riječima Kodelje, cilj Lisce je da u budućnosti ostane vodeći brend na tržištima bivše Jugoslavije, gdje će prodaju bazirati na sopstvenoj maloprodajnoj mreži. Na tržištima Njemačke, Italije, Holandije, Češke i Rusije, Lisca planira rast od čak 10 odsto u ovoj godini, i to uglavnom u specijalizovanim multibrend buticima veša, poručuje Kodelja. Tanjug