ZAGREB – Posljednjih se dana, otkako je završeno veliko istraživanje o kvaliteti hrane u Hrvatskoj i Njemačkoj, vode rasprave oko toga tko su glavni krivci što je u Hrvatskoj se značajno skuplje – proizvođači, trgovci ili distributeri.
Splićanka koja je u Njemačku odselila prije godinu dana ispričala je za Slobodnu Dalmaciju svoje iskustvo s cijenama u Lidlu, za koji kaže da je i do 50 posto jeftiniji u Njemačkoj, nego u Hrvatskoj.
Iznenadila se, kaže, već kod prve kupovine. “Skoro svaki proizvod bio je za 20 do 50 posto jeftiniji od istoga koji se prodaje u Hrvatskoj. Ponajprije tu mislim na njihove brendove”, kazala je. Istaknula je da je tako jeftinije plaćala, primjerice, mozzarelu, koja je oko 2,5 kune jeftinija u Njemačkoj, potom jogurt, zobene pahuljice, ali i sokove Lidlova brenda Solevita.
“U svakom slučaju, tjedna kupovina koju obavljam u Lidlu znatno je povoljnija o one u Hrvatskoj. Za 50 do maksimalno 70 eura mogu se maksimalno opskrbiti”, kazala je.
Koliko je u Njemačkoj hrana jeftinija govori i podatak prema kojem u tamošnjem Lidlu karton s deset jaja košta 1,09 evra, dok se u našim trgovinama isto pakovanje ne može naći ispod 12 kuna. U Hrvatskoj, osim toga, nema pakiranja od osam komada slastice Kinder Pingui, koje je Splićanka u njemačkom Lidlu našla po cijeni od 1,99 evra.
Iz Lidla su se oglasili po ovom pitanju.
“Lidl Hrvatska se pri formiranju cijena orijentira prvenstveno na hrvatsko tržište i njegove uslove, to jest, jedino nam naše tržište direktno diktira formiranje cijena i naše poslovanje na njemu. Uopšteno gledajući, na formiranje cijena ponajprije utiču PDV, troškovi analiza i logistički troškovi. Svojim kupcima nastojimo osigurati najbolju kvalitetu uz najniže cijene na hrvatskom tržištu i u tome uspijevamo”, kazali su iz Lidla.
Upitani zašto se na hrvatskom tržištu ne mogu naći neki proizvodi, koji su standard u njemačkim poslovnicama, iz Lidla su kazali da se i pri nabavi proizvoda vode uslovima lokalnoga tržišta, odnosno, odgovaraju li ti proizvodi ukusima hrvatskih kupaca, pa neki proizvodi nisu bili dobro prihvaćeni na hrvatskom tržištu, kazali su iz Lidla. Slobodna Dalmacija