KOPENHAGEN, Proizvođač igračaka “Lego” saopštio je da je u 2012. godini ostvario rast profita za 35 odsto, najviše zahvaljujući velikom povećanju potražnje za proizvodima iz kontroverznog programa za djevojčice, koji je nadmašio proizvodne kapacitete.
Danska kompanija ostvarila je neto profit od 752 miliona evra na osnovu prihoda koji su povećani za 25 odsto u poređenju sa 2011. godinom.
Kompanija je saopštila da je program “Lego prijatelji” u prvoj godini na tržištu ostvario izvanredan uspjeh i da potražnja za ovim igračkama nije mogla biti zadovoljena uprkos povećanju proizvodnje.
Kolekcija “Prijatelji” našla se na udaru feminista, koji optužuju “Lego” za promovisanje rodnih stereotipa. Plastične lutke iz ovog programa imaju dugu kosu i dolaze sa kompletima koji predstavljaju salone ljepote i kampove za jahanje konja.
“Lego” navodi da se ove igračke naročito dobro prodaju u Sjevernoj Americi i Aziji. Južnoevropsko tržište je značajno oslabilo, a prodaja je povećana u svim azijskim zemljama, osim u Japanu, prenio je AFP.
Kompanija je osnovana 1934. godine, sa sjedištem u zapadnom danskom gradu Bilundu. “Lego” je bio u dubokoj krizi 2003. i 2004. godine, ali od tada bilježi veliki rast i povećava proizvodnju u fabrikama u Češkoj Republici i Meksiku.
Kompanija je u 2012. godini imala 10.400 zaposlenih, što je povećanje za više od 1.000 radnika u odnosu na 2011. godinu.