KOPENHAGEN, Danski proizvođač igračaka Lego objavio je danas da mu je neto dobit u prvih šest mjeseci 2009. gotovo udvostručena u odnosu na isti period prošle godine, uglavnom zahvaljujući prodaji njihovih najpopularnijih proizvoda.
Neto dobit iznosila je 927 miliona danskih kruna (117 miliona dolara), nasuprot 564 miliona kruna neto dobiti u istom periodu prošle godine. Istovremeno, prihodi su porasli za 23 odsto, na 4,4 milijardi kruna. Izvršni direktor Joergen Vid Knudstorp rekao je da im “vrlo zadovoljavajući” rezultati poslovanja daju razloga za optimizam kada je u pitanju prognoza za drugu polovicu 2009.
Lego, čije su plastične kockice u živim bojama već desetljećima djeci najpopularnije igračke, bilježi rast prodaje najprije u SAD-u i istočnoj Evropi, s tim da su proizvodi Lego City i Lego Star Wars svojom izradom nadmašili očekivanja.
“Ukupno svjetsko tržište igračaka u prvoj polovici godine zabilježilo je blagi pad prodaje”, objasnili su iz kompanije. “Ipak, ukupni podaci pokazuju znatne regionalne razlike te dok je tržište engleskog govornog područja bilježilo pad, u većini drugih evropskih tržišta prodaja je rasla”, saopštili su iz Lega. Poslovni dnevnik