Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Posao vrijedan 100.000 KM nude da urade za fening

    28. Maja 2025. — 14:53

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Otkrivamo koji biznismen je prijavljen za štetu od 15,6 miliona KM

    28. Maja 2025. — 12:35

    Kako politika bira glavne revizore u Srpskoj (FOTO)

    28. Maja 2025. — 10:41
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Profitabilnost solarnih elektrana pala na istorijski minimum

    27. Maja 2025. — 08:13

    Iz minusa u biznis sa solarnim elektranama u Bileći

    24. Maja 2025. — 15:15

    Energetsko siromaštvo u BiH: EU ulaže milione, domaći stručnjaci nude rješenja

    22. Maja 2025. — 13:30

    Bajatović: Nastavljamo pregovore sa Rusima o gasnom aranžmanu

    18. Maja 2025. — 13:00

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Banke u Srpskoj za tri mjeseca zaradile 59 miliona KM

    28. Maja 2025. — 11:18

    Putevi Republike Srpske pozajmljuju 81,7 miliona evra

    28. Maja 2025. — 08:33

    Promet akcijama “Veleprehrane” vrijedan 126.100 KM

    26. Maja 2025. — 14:23

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Promet akcijama “Veleprehrane” vrijedan 126.100 KM

    26. Maja 2025. — 14:23

    Oštar pad Vol Strita

    22. Maja 2025. — 11:03

    Porast cijena zlata i pšenice na tržištima, nafta Brent 65 dolara

    19. Maja 2025. — 11:34

    U aprilu cijene veće za 0,3 odsto, godišnja inflacija 3,4 odsto

    27. Maja 2025. — 13:00

    Zabrinjavajući podaci o uvozu i izvozu hrane

    25. Maja 2025. — 10:02

    Kvadrat stana na primorju 2.328 evra

    20. Maja 2025. — 15:35

    Trešnje i jagode po rekordnim cijenama

    19. Maja 2025. — 08:00

    Turistički vaučeri prilika za popunjavanje šuplje sezone

    27. Maja 2025. — 09:45

    Ljetna turistička sezona otvorena u Budvi

    26. Maja 2025. — 09:05

    Kazne za putnike za otkopčavanje pojasa

    19. Maja 2025. — 15:01

    Raspisan poziv za učešće u postupku dodjele turističkih vaučera

    15. Maja 2025. — 08:47

    Ogroman pad proizvodnje u drvnoj industriji Srpske

    27. Maja 2025. — 14:18

    Srpskoj će u narednih 10 godina biti potrebno 40.000 stranih radnika

    27. Maja 2025. — 13:40

    Profitabilnost solarnih elektrana pala na istorijski minimum

    27. Maja 2025. — 08:13

    Vrijednosti izvršenih radova u inostranstvu veća za 5,5 odsto

    26. Maja 2025. — 10:00
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Amerika ukida novčića od jednog penija jer je proizvodnja preskupa

    23. Maja 2025. — 10:46

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    Kina gradi solarnu elektranu u orbiti

    12. Maja 2025. — 12:05

    Nakon 34 godine Japan više nije najveći svjetski kreditor

    28. Maja 2025. — 16:02

    Građani EU i dalje strahuju od inflacije

    28. Maja 2025. — 14:23

    Privredu Beča kroje firme sa jednim zaposlenim

    28. Maja 2025. — 13:46

    Nezaposlenost u Njemačkoj se slabo smanjuje, manjak stručnjaka i dalje ključni problem

    28. Maja 2025. — 12:27
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kupci biraju ambalažu, a ne kvalitet proizvoda

Kupci biraju ambalažu, a ne kvalitet proizvoda

Dragana EremijaDragana Eremija12. Oktobra 2016. — 05:30Nema komentara3 minute čitanja

BANJALUKA, Domaći proizvođači uglavnom ne pridaju dovoljan značaj vizuelnom izgledu svojih proizvoda pa kupci nerijetko sa polica marketa pazare manje kvalitetne, ali bolje upakovane uvozne proizvode. proizvodi-kupci

Dobro dizajnirana ambalaža uspostavlja direktnu vezu između proizvođača i kupca, a njen osnovni zadatak je da proizvod što više približi kupcima i da ih posebnošću zaintrigira da taj proizvod kupe.

Većina domaćih firmi, međutim, pri smanjivanju troškova najprije reže stavke za marketing, ne razmišljajući da će se to direktno odraziti na prihode od prodaje proizvoda.

Konkurencija iz inostranstva, s druge strane, ne odstupa od tog vida promocije, znajući da su najbolji mamci za kupce maštovito izrađena ambalaža koja proizvod izdvaja iz mase sličnih i povoljna cijena.

Portparol Privredne komore RS Vladimir Blagojević kaže da izgled ambalaže ima najveći uticaj na prodaju prehrambenih i proizvoda široke potrošnje jer potrošačima prenosi poruku i doživljaj i prije samog konzumiranja.

– Vizuelni izgled proizvoda je izuzetno značajan za uspjeh na tržištu. Mnoge domaće firme su prepoznale njegov značaj i posvetile se unapređenju izgleda ambalaže, što se pozitivno odrazilo na rezultate njihovog poslovanja – kaže Blagojević.

On je dodao da su pojedine firme iz RS na vrijeme prepoznale značaj izgleda proizvoda i uložile u izgradnju potencijalnih brendova.

– Primjer dobrog marketinga su “nektar” pivo, “bonito” kečapi, “plantago” čajevi ili voda “vivija”. Ti proizvodi su postali tržišno prepoznatljivi zahvaljujući prepoznatljivom kvalitetu i ulaganjima u promociju i izgled ambalaže – kaže Blagojević i dodaje da su marketinški osviješćene firme za sada u manjini, pa naši proizvodi često gube trku u konkurenciji sa inostranim, koji su istog ili lošijeg kvaliteta, ali bolje upakovani.

Marketing menadžer Sara Pepić kaže da je za izradu dobro dizajnirane i originalne ambalaže potrebno mnogo istraživačkog rada i da proizvođači moraju pažljivo donositi odluke i na kraju vizuelno i tehnički testirati proizvod.

– O važnosti vizuelnog izgleda proizvoda najbolje govore povratne informacije kupaca koji proizvođačima na različite načine ukazuju na efekte promjene izgleda proizvoda – kaže Pepićeva.

Koliko su inostrani biznismeni posvećeni vizuelnom identitetu proizvoda pokazuje primjer “Banjalučke pivare”. Njeni britanski vlasnici su poslije privatizacije, između ostalog, izmijenili i modernizovali dizajn boca, etiketa i druge elemente vizuelnog identiteta, što se na tržištu pokazalo kao ispravan potez.

Istraživanja

Istraživanja o navikama potrošača pokazuju da oni najveći dio kupovina obavljaju neplanski, a jedan dio kupaca bira proizvode samo na osnovu dizajna pakovanja.

Rezultati istraživanja sprovedenih u SAD pokazali su da potrošač sedam od deset proizvoda pazari neplanski, što mnogo govori o značaju pakovanja i njegovoj psihološkoj moći. Glas Srpske

ambalaza kupci marketing trgovina vizuelni izgled
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakŠarović najavio inspekciju iz Dablina za izvoz piletine u EU
Sljedeći članak Brčko: Uz finansijsku pomoć Češke unapređenje mljekarstva

Povezani članci

NAJAVE DOGAĐAJA 04 minute čitanja

Najava događaja za četvrtak, 29. maj 2025. godine

Svijet 01 minuta čitanja

Nakon 34 godine Japan više nije najveći svjetski kreditor

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Posao vrijedan 100.000 KM nude da urade za fening

28. Maja 2025. — 14:5302 minute čitanja

BANJALUKA – Pojedine kompanije u cilju rušenja konkurencije na tenderima zloupotrebljavaju zakonske nedorečenosti  i obesmišljavaju nadmetanje preko e-aukcije.

„Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

28. Maja 2025. — 13:26

Otkrivamo koji biznismen je prijavljen za štetu od 15,6 miliona KM

28. Maja 2025. — 12:35

Kako politika bira glavne revizore u Srpskoj (FOTO)

28. Maja 2025. — 10:41

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Portal Capital je član Journalism Trust Inicijative

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti