BEOGRAD, Kulturni događaji su dobri promoteri turističkih potencijala. To su pokazali primjeri Sabora trubača u “Guči” i “Egzita” u Novom Sadu, koji su na Beogradskom sajmu turizma u ponudi stranih turističkih agencija.
U borbi za što već broj stranih turista, dobar adut su poznate, tradicionalne manifestacije. Dvije najpoznatije u Srbiji su “Egzit” u Novom Sadu i Sabor trubača u Guči. Na Beogradskom sajmu turizma promovisani su i drugi kulturni događaji.
Dvije najpoznatije srpske manifestacije, ove godine obilježavaju jubileje. Guča, pola vijeka postojanja, “Egzit”, deceniju. Te manifestacije u svijetu promovišu i strane marketinške kompanije i turističke agencije.
Ivon van Rozendal iz agancije “Tajm tu travel” iz Holandije, kaže da u Holandiji i Belgiji ne znaju dovoljno o saboru trubača u Guči.
“Zato ga moja agencija promoviše. Na Beogradski sajam turizma sam došla na poziv Turističke organizacije Čačka, domaćina Sabora”, rekla je Ivon van Rozendal.
Egzit festival svakog jula na Petrovaradinsku tvrđavu dovede više stotina hiljada stranih turista. Prije nekoliko godina, proglašen je i najboljim muzičkim festivalom te vrste u svijetu.
“Upravo zahvaljujući Egzitu, mnogi Britanci su počeli da prepoznaju Srbiju kao turističku destinaciju. Samo prošle godine Egzit festival je posjetilo 17 hiljada Britanaca. To znači da je u godini recesije, ukupno 40 hiljada turista iz Velike Britanije boravilo u Srbiji”, ističe Rasel Stenhaus iz britanske agencije “MPR Netvork”.
Pored Guče i Egzita, u Srbiji se svake godine održi oko 700 različitih manifestacija.
Gordana Plamenac, direktorka Turističke organizacije Srbije objašnjava da “svaka od tih manifestacija ima svoju publiku.
“Bir fest u Beogradu je na primjer, takođe postao u posljednjih par godina značajna manifestacija koja u naš grad dovede pola miliona ljudi. Mislim da je to fenomenalno”, istakla je Gordana Plamenac.
Kompletna turistička ponuda Srbije, sada se nalazi na novom redizajniranom sajtu Turističke organizacije Srbije.
Na sajmu turizma promovisan je i katalog Priroda Srbije, odmor u pokretu. U godini kada naša zemlja obilježava sto godina olimpizma, sajamskim halama simbolično je prenjeta olimpijska baklja, a na štandu turističke organizacije upaljen je Olimpijski plamen.
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Srbija svijetu nudi Sabor trubača u Guči, kao turistički brend.Mislim da je pametno.Možda bi i mi mogli internacionalizovati Jablana i Rudonju, bar dok nam ne steknu tradiciju novokomponovane kulturne manifestacije vezane za lilijade, tucijade, pužijade i druge mudijade.Ili možda i safari po minskim poljima za pristalice ekstremnih sportova i avanturističkog turizma.