PARIZ, Još jedna godina ekonomskih problema i visoka nezaposlenost smanjili su sklonost stanovnika Evropske unije ka šampanjcu i ostaloj “finoj” robi.
S druge strane, na ostalim tržištima, naročito u Japanu i SAD, prodaja šampanjca je u porastu, saopštilo je francusko Nacionalno udruženje vinogradara i proizvođača vina (CIVC).
U prvih devet mjeseci 2012. prodaja šampanjca u samoj Francuskoj je smanjena za 4,9 odsto, a u ostatku EU za pet odsto u odnosu na isti period 2011, prenosi AP.
Francuzi su između 1. novembra prošle i 31. oktobra ove godine ipak uspjeli da ispiju 175,7 miliona boca šampanjca, odnosno gotovo tri boce na svakog muškarca, ženu i dijete. Potrošnja je ipak bila za oko 10 miliona boca manja nego u odgovarajućem prethodnom periodu.
Poređenja radi, u SAD je 2010. godine (posljednje za koju postoje sređeni podaci) ispijeno oko 1,5 boca šampanjca po stanovniku.
Francuski izvoz špampanjca je u prva tri ovogodišnja kvartala povećan za tri odsto. U SAD je u tom periodu izvezeno 19,4 miliona boca ovog pića, a u Japan 7,9 miliona boca. To su jedine dvije zemlje izvan Evrope koje spadaju u prvih sedam svjetskih potrošača šampanjca.
Na pomolu je kao veliko potencijalno tržište i Kina, iako je prema podacima za 2011. ona zauzimala tek devetnaesto mjesto među uvoznicima francuskog šampanjca.
Većina Kineza i ne pravi razliku između pravog šampanjca i pjenušavih vina, a cijena ih navodi da se radije opredjele za ova druga. Za najbolji šampanjac u ekskluzivnijoj radnji treba izdvojiti 7.800 juana (1.250 dolara), dok najbolje pjenušavo vino košta samo 268 juana (43 dolara). Tanjug