PARIZ, Osam od 10 Francuza planira da pazari na ljetnim rasprodajama, koje počinju 25. juna i traju pet nedjelja, iako je svijest o ekonomskoj krizi još prisutna, pokazuje više studija.
Prema prvom istraživanju Ipsosa, rađenom između 6. i 10. juna na reprezentativnom uzorku od 1.004 punoljetne osobe, 76 odsto Francuza je izjavilo da planira kupovine tokom ljetnih rasprodaja, što je za pet procentnih poena više u odnosu na isto istraživanje godinu ranije, prenosi agencija Frans pres.
Drugo istraživanje, koje je radio Ifop između 11. i 13. juna na reprezentativnom uzorku od 1.009 osoba, pokazalo je da 82 odsto građana Francuske ima ovakve planove.
Za 63 odsto ispitanika ljetne rasprodaje biće prilika da obnove garderobu, posebno sezonsku odjeću i obuću.
Isto tako, za 23 odsto njih to će biti šansa da nabave neki proizvod visoke tehnologije ili elektronike (18 odsto), proizvode za njegu ljepote (13 odsto), namještaj (13 odsto), ili neka kulturna dobra (11 odsto).
Ipak, i pred veliku kupovinu, kriza ostaje prisutna u svijesti trećine Francuza (33 odsto), što je za 13 procentnih poena više nego u istom periodu prošle godine.
U tom kontekstu, Francuzi su više nego ikad osjetljivi na cijene, tako da 59 odsto anketiranih očekuje da robu kupuje po najmanje 50 odsto nižim cijenama od regularnih.
Isto tako, 30 odsto ispitanika izjavilo je da će smanjiti budžet za potrošnju prilikom rasprodaja, što je procenat koji se održava od 2012, kada je u odnosu na prethodnu godinu značajno povećan.
Suma koja je namijenjena potrošnji za period rasprodaja oscilira između 51 i 100 evra za 23 odsto građana, između 101 i 200 evra za 27 odsto njih i između 201 i 400 evra za 20 odsto ispitanika. Tanjug