– Skupština akcionara „Krajina osiguranja“ razmatraće odluku od prodaji prostora u kojem je smještena administrativna služba Gradiške
– Objekat ide na licitaciju, procijenjena vrijednost dva miliona KM
– Kratkoročne obaveze veće od tekuće imovine za 5,7 miliona KM, akumulirani gubitak 4,8 miliona
BANJALUKA – „Krajina osiguranje“ planira da proda prostor u Gradišci, vrijedan 2,07 miliona KM, koji trenutno koristi administrativna služba ove opštine, a konačnu odluku o prodaji trebalo bi da donese Skupština akcionara ovog osiguravajućeg društva na sjednici zakazanoj za 19. jul, saznaje portal CAPITAL.
Skupština akcionara društva razmatraće odluku o prodaji prostora koji koristi opštinska administracija u Gradišci s ciljem namirenja nedostajućih tehničkih rezervi.
U odluci koja će se naći na Skupštini navedeno je da je procjenjena vrijednost objekta na kraju prošle godine iznosila 2.077.726 KM te da će u skladu sa zakonskim propsima biti ponuđena na licitaciji.
Kriterijum za dodjelu ugovora biće najviša ponuđena cijena, a novac dobijen ovom prodajom će se koristiti isključivo za namirenje i održavanje tehničkih rezervi društva.
Prostor koji „Krajina osiguranje“ ima u Gradišci već godinama je predmet sudskog spora jer opština, čija je administracija tu smještena, nije plaćala zakupninu.
CAPITAL je prošle sedmice objavio da je „Krajina osiguranje“ naplatilo 680.000 KM od opštine Gradiška na osnovu pravosnažne presude koju je dobilo protiv ove lokalne zajednice zbog višegodišnjeg neplaćanja zakupa prostora.
Prema nezvaničnim informacijama ovaj prostor trebalo bi da kupi upravo opština. Potvrdu ove informacije pokušali smo dobiti od načelnika Gradiške Zorana Adžića, ali on nije želio da odgovori na naša pitanja uz obrazloženje da je u Beogradu.
Komentar nismo uspjeli dobiti ni od v.d. direktora „Krajina osiguranja“ Mire Teodorović.
Revizija: Ugrožen nastavak poslovanja „Krajina osiguranja“
Osim ove odluke Skupština akcionara društva u julu će razmatrati i brojne druge tačke, među kojima i revizorski izvještaj „Krajine“ za 2017. godinu, koji pokazuje da je stanje u osiguravajućem društvu, i nakon što je upravljanje njime preuzela RS, veoma loše.
Revizori su, između ostalog, naveli da je društvo isplaćivalo plate zaposlenima sa zakašnjenjem te da su im neto primanja isplaćivana bez doprinosa i poreza.
Naveli su i da je društvo lani iskazalo neto gubitak od 370.237 KM, da su mu kratkoročne obaveze veće od tekuće imovine za 5,7 miliona KM, te da može biti suočeno sa problemima likvidnosti, odnosno sa nemogućnošću da izmiruje kratkoročne obaveze prema dobavljačima i povjeriocima u rokovima dospijeća.
„Društvo je na kraju 2017. godine iskazalo ukupan gubitak ranijih i tekuće godine u iznosu od 4,8 miliona KM što čini 35 odsto osnovnog kapitala registrovanog u sudskom i drugim zakonskim registrima. Takođe, značajno je smanjen obim poslovne aktivnosti društva u 2017. godini u odnosu na isti period prethodne godine. Zbog svega toga je ugrožena stalnost poslovanja društva“, navodi se u revizorskom izvještaju.
Tehničke rezerve društva na kraju prošle godine iznosile su 5,2 miliona KM, a društvo je obezbijedilo ukupno 4,7 miliona KM ili 89,25 odsto sredstava za pokriće tehničkih rezervi. To znači da je “Krajini” za pokriće tehničkih rezervi nedostajalo 564.622 KM ili 10,75 odsto.
Ovlašćeni aktuar dao je negativno mišljenje na ulaganja sredstava za pokriće tehničkih rezervi i minimalnog garantnog fonda na kraju 2017. godine.
CAPITAL: Marina Čigoja
7 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Počelo je, prvo Gradiška, pa Prijedor, pa V.Masleša,i ostalo. Tehnički pregledi za sam kraj. Eeee, to je država, prava.
Da li to znači da objekat vrijednosti preko 2 mil.ide za 600.000? I Ideal bi mogao dobiti nekretninu za isti iznos.Skupština će svakako izglasati takvu odluku, samo jednom rukom, rukom predstavnika države. Iza toga slijedi oduzimanje jedne od licenci, i sahrana je završena. (vidjeti fin. izveštaje sa 31.3.18.). Kako god bilo, jedini koji će ostati kratkih rukava su radnici.
Radnicima Krajina osiguranja, iskreno saučešće od radnika Poreske uprave.
dule vas je pozdravio
Čitajući predložene odluke za Skupštinu, a poznavajući prilike u osiguranju, postavljam pitanje ( u skladu sa izvještajem o radu Upravnog odbora) da li je v. d. Direktor razriješen funkcije?, nakon zvanično objavljenih finansijskih izveštaja sa 31.3.2018.g. A, vi gospodo iz upravnog odbora, ne trebate svoje mandate stavljati na raspolaganje, vi ste 31.3.2018.g trebali podnijeti neopozive ostavke,da imate imalo morala i odgovornosti. Jer na Skupštini, će samo jedna ruka odlučiti o vašem opstanku, kao i za sve do sada.
Teodorivićka direktor Krajine, da nije tužno bilo bi presmiješno. Hoće li uspijeti odraditi posao? Jbg, 3.000 km je 3.000 km. Da li vrijedi, pokazaće vrijeme. Njen izbor, kao i izbor Nade Zmijanjac. ( pardon Nedimović).
I Sanje Rudić Šakić, haha haha haha.