BEOGRAD, Izgradnja autoputeva na trasi Koridora 10 i budućeg Koridora 11 biće nastavljena i u 2012. godini najavljuje direktor “Koridora Srbije” Mihajlo Mišić uz napomenu da će se nastaviti sa pripremom za gradnju autoputa od Pojata kod Ćićevca do Preljine kod Čačka kojim će biti povezana dva koridora.
Srbija je ove godine dobila autoput kroz Vojvodinu završetkom dionica u dužini oko 88 kilometara od Horgoša do Novog Sada, kao i završetkom izgradnje novog mosta preko Dunava kod Beške, rekao je Mišić.
Direktor “Koridora Srbije” podsjeća da se tokom ove godine gradio autoput na oko 180 kilometara trase Koridora 10 po najvišim evropskim i domaćim standardima.
Mišić je naveo da je ova godina uprkos svim teškoćama bila uspješna, jer je na sjeveru zemlje kompletno završeno 88 kilometara autoputa odnosno izgrađen poluautoput.
“Kao stručnjak, ne kao direktor, smatram da je to veliki uspjeh, jer nigde nije bilo tako velikih građevinskih aktivnosti kao u Srbiji. Niko u okruženju nije sagradio 44 kilometra punog profila autoputa za ove dvije godine”, kaže Mišić.
On je naveo da je na tom pravcu radio domaći konzorcijum, pa su se pare uložene u izgradnju autoputa slivale u našu privredu.
Evropski koridori podrazumjevaju izgrađen autoput sa šest traka, a trasa Koridora 10 kroz našu zemlju se proteže na više od 800 kilometara na pravcima Šid – Beograd, Kelebija – Subotica, Horgoš – Beograd, Beograd – Niš – makedonska granica i Niš – Dimitrovgrad.
U idućoj godini će, prema riječima Mišića, biti nastavljena izgradnja “Ipsilon” kraka na Koridoru 10 od graničnog prelaza Kelebija do Subotice u dužini od 22 kilometra, čime će biti kompletiran sjeverni krak Koridora 10 kroz našu zemlju.
Prema njegovim riječima u 2012. će biti završena izgradnja obilaznice oko Beograda, nastavljena izgradnja istočnog kraka od Niša do Dimitrovgrada i južnog od Grabovnice kod Leksovca prema Mekodoniji do Levosoja, a ranije je izgrađen autoput od Levosoja do graničnog prelaza Tabanovci.
Na istočnom kraku Koridora 10, saobraćaj bi prema planu trebalo da bude otvoren do kraja 2014. godine. Mišić kaže da se intenzivno radi na trasi od Pirota do granice sa Bugarskom, dok su na ostalim dionicama pri kraju tenderske procedure ili se izvode pripremni radovi.
Na južnom kraku od Leskovca se izvode radovi samo između Vranja i Bujanovca na dionici Donji Neradovac – Srpska Kuća, dok su za ostale dionice pri kraju tenderi za izbor izvođača radova, osim za dionicu od Srpske Kuće do Levosoja za koju se očekuje sprovođenje tenderske procedure do kraja ove godine.
Trasa tzv. Koridora 11 kroz Srbiju u dužini oko 380 kilometara proteže se od rumunske ganice kod Vršca do Boljara na crnogorskoj granici i tu se trenutno izvode radovi na dionici od Uba do Lajkovca i izgradnji obilaznice oko Vršca.
U 2012. bi trebalo da bude završena projektna dokumentacija za izgradnju autoputa koji treba da poveže koridore 10 i 11 odnosno Pojate – Preljina – Požega, kao i za trasu od Obrenovca do Beograda. Tanjug