SARAJEVO, Konkurencijski savjet BiH kaznio je kompaniju „Audience Measurement“ zbog nezakonitog poslovanja sa 30.000 KM, dok je direktor ove kompanije Damir Avdić kažnjen sa 5.000 KM.
Ovu odluku Konkurencijski savjet je donio 30. marta, a na osnovu zahtjeva televizije PINK BH, agencije Fabrika, programa PPlus, agencije S.V.-RSA, televizije Hyat i agencije Direct Media.
Protiv ovog rješenja nije dozvoljena žalba, a kazne moraju biti uplaćene u roku od osam dana, od dana izdavanja rješenja.
U obrazloženju odluke je navedeno da je „Audience Measurement“ zloupotrebio svoj položaj na relevantnom tržištu pružanja usluga mjerenja gledanosti televizijskih programa u BiH na način da je prema klijentima primijenio različite uslove za istu ili sličnu vrstu poslova čime ih je doveo u neravnopravan i nepovoljan konkurentski položaj.
Konkurencijski savjet BiH je u obrazloženju na 39 strana naveo niz nepravilnosti o monopolističkom ponašanju „Audience Measurementa“ koje su u postupku navodili podnosioci zahtjeva, a među kojima su uslovljavanje potpisivanja ugovora po sistemu uzmi ili ostavi, neutemeljeno mijenjanje cijena tokom godine, zabrana pristupanja podacima u proteklom vremenu za koje su korisnici platili istraživanje gledanosti, ucjenjivanje ukidanjem podataka povezanim licima ukoliko jedan korisnik odustane od ugovora, nanošenje poslovne štete podnosiocima zahtjeva svojim činjenjem i niz drugih nepravilnosti u radu.
„Audience Measurement“ je licencni partner globalne kompanije za istraživanje gledanosti televizijskih programa Nielsen.
CAPITAL: M.Č.