BEOGRAD, U prethodna četiri dana objavili smo pojedinačne i zbirne rezultate istraživanja agencije „Medium Gallup“ pod nazivom „Broj 1 u Srbiji“.
Istraživanje je sprovedeno između 17. i 22. novembra 2009. godine metodom licem u lice na reprezentativnom uzorku od 1.022 ispitanika širom Srbije. Prilikom izbora najboljih kompanija ispitanicima je ponuđena lista od 98 kompanija po abecednom redu. Kao i prethodne godine lista je imala polazište u „Ekonomistovoj“ listi top 300, a ispitanici su imali mogućnost i da dodaju nove kompanije ukoliko se ne nalaze na listi. U ovoj kategoriji građani su na prvo mesto izabrali kompaniju „Telekom Srbija“, a svoje mišljenje davali su u okviru šest potkategorija:
-opšti ugled
-kvalitet proizvoda ili usluge
-društvena odgovornost
-briga o zaposlenima
-privlačnost zaposlenja
-oglašavanje
U kategoriji opšti ugled kao prvoplasiranu kompaniju građani su izabrali „Koka-Kolu“, na drugom mJestu je „Elektroprivreda Srbije“, a treći je „Knjaz Miloš“.
Za kvalitet proizvoda i usluga prvo mesto je pripalo kompaniji „Bambi“, druga je „Koka-Kola“, a treći „Knjaz Miloš“.
Što se tiče društvene odgovornosti liderska pozicija pripala je „Telekomu“, na drugom mjestu je Elektroprivreda Srbije, a treći je „Telenor“.
Mišljenje građana u kategoriji brige o zaposlenima: na prvom mjestu je Elektroprivreda Srbije, a slijede „Telekom“ i PTT Srbije.
Privlačnost zaposlenja je po oceni građana sledeća: Elektroprivreda Srbije, „Telekom“ i Naftna industrija Srbije.
Kada je u pitanju segment oglašavanja, daleko ispred svih se nalazi „Koka-Kola“, a slede „Telenor“ i „Apatinska pivara“.
Kompanije su prvo rangirane na osnovu učestalosti izbora u svakoj od šest oblasti, kako bi se izdvojile one za koje građani smatraju da su najbolje, a nakon rangiranja u pojedinačnim oblastima za svaku kompaniju je formiran jedinstveni skor, kao prosjek učestalosti izbora na svakom od šest aspekata.
Na finalnoj listi male su razlike između pet najboljih: „Telekom“, „Koka-Kola“, „Telenor“, EPS i „Knjaz Miloš“. Ovo je druga godina za redom da je „Telekom“ izabran za najbolju kompaniju prema mišljenju građana Srbije.