BANJALUKA – Osvajanje inostranih tržišta u vrijeme pandemije virusa korona najteži je zadatak za domaće tekstilce, koji će na virtuelnom “Torino Fashion Match 2020” pokušati da nađu kupce za svoje visokokvalitetne proizvode.
Koorganizator događaja, koji koji će se održati od 3. do 9. oktobra u okviru Torino modne sedmice, je Spoljnotrgovinska komora BiH koja je pozvala domaće kompanije da iskoriste ovu šansu i ostvare poslovne sporazume unutar modne industrije.
“Događaj je namijenjen povezivanju evropskih proizvođača mode i tekstila kako bi se poboljšale mogućnosti i komercijalna partnerstva prilikom pronalaženja partnera za zajedničke projekte, istraživanje novih tržišta, kao i razmjena znanja, ideja i inovacija“, istakli su u Spoljnotrgovinskoj komori, naglasivši da je za četiri godine ovaj događaj stvorio relevantne priče o uspjehu i omogućio klijentima da uspostave međunarodne kontakte i poslovna partnerstva.
Među četiri učesnika iz BiH, koji su se do sada prijavili, je i firma “GB3” iz Banjaluke, a koja se bavi proizvodnjom sportske opreme za sve vrste sportova.
“Prije početka pandemije imali smo plan da izađemo na ino-tržište, ali je sve stalo u martu. Tražimo sve moguće načine kako bismo ostvarili svoj cilj. Pokušavamo da nađemo partnere koji će zastupati naš brend na stranom tržištu. Onlajn susreti su trenutno jedina mogućnost da dođemo do cilja“, rekao je Srđan Vujasin iz kompanije “GB3” podsjetivši da su i oni kao i mnoga druga preduzeća u vrijeme pandemije preorijentisali posao na proizvodnju zaštitnih maski i druge opreme.
Šansu u Torinu putem onlajn susreta potražiće i firma “Empres” iz Zenice koja je poznata po vlastitom brendu opreme za rad u vrtu, a proizvode i posteljine, kućni dekor i druge proizvode od tekstila.
“Veliki broj narudžbi koje su bile u procesu proizvodnje u vrijeme pandemije su otkazane, pa smo bili prinuđeni da preorijentišemo dio proizvodnje na šivanje zaštitnih maski, odjela i slično. Ovaj događaj je jedna velika prilika da se povežemo sa inostranim kompanijama kako bismo proširili poslovanje na tržište EU“, rekla je marketing menadžer u ovom preduzeću Amela Alispahić.
Italijansko tržište je jedno od najznačajnijih za domaću tekstilnu industriju što pokazuje i podatak Spoljnotrgovinske komore da je za sedam mjeseci ove godine u Italiju izvezena roba vrijedna više od 570 miliona maraka, od čega se najviše odnosilo na obuću i dijelove obuće. Na domaće tržište u istom periodu iz Italije je stigla roba vrijedna oko 800 miliona, a u pošiljkama je najviše bilo dijelova obuće i koža.
U Spoljnotrgovinskoj komori BiH kažu da je glavni fokus ovog događaja da kompanije upoznaju lokalne komercijalne agente iz važnih italijanskih modnih trgovina, međunarodne i lokalne kupce. Osim toga, učesnici imaju priliku i da se pridruže platformi za e-trgovinu. Glas Srpske