MINHEN – BMW je po prvi put predvodio evropsko tržište električnih vozila na baterije (BEV), pobijedivši američkog proizvođača automobila Teslu.
Njemački automobilski gigant je u julu prodao 14.869 BEV automobila, oko 300 više od Tesle.
Podaci su istakli uspjeh tradicionalnih proizvođača automobila na tržištu nakon što su zaostajali za proizvođačima čistih električnih vozila, vođeni vladinom politikom i tantijemima za brend, piše Seebiz.
„Nedostatak jasnoće oko podsticaja za budućnost EV i dalje predstavlja barijeru za potrošače koji razmišljaju o EV. Ovi faktori, zajedno sa niskom rezidualnom vrijednošću EV, doprinijeli su padu u julu“, rekao je Felipe Munjoz (Felipe Munoz), globalni analitičar u JATO Dinamics, govoreći o padu ukupne prodaje električnih vozila.
Tesla, najvrijedniji proizvođač automobila na svijetu, ostaje dominantan igrač, ali tradicionalni proizvođači automobila kao što su BMW i Volvo jačaju usred neizvjesnosti oko subvencija i podsticaja za električna vozila.
Prema nekim izvještajima, sam direktor Elon Mask takođe je uticao na raspoloženje prema Tesli.
BMW je prošlog mjeseca prijavio skok prodaje od 35 odsto u odnosu na prethodnu godinu, dok je Tesla zabilježio pad registracija od 16 odsto, navodi se u izvještaju.
Prošlog mjeseca registrovano je oko 139.300 novih električnih automobila, što je šest odsto manje u odnosu na jul 2023. godine, prema izvještaju, koji dodaje da je udio na tržištu električnih vozila pao na 13,5 odsto sa 14,6 procenata godinu dana ranije. SEEbiz