BANJALUKA, Bilo da su u pitanju male, romantične geste ili ekstravagantna iznenađenja za posebnu osobu, čini se da se potrošači širom svijeta osjećaju voljenima i da troše više novca na najromantičniji dan u godini, nego što su to ranije činili.
Godišnje istraživanje „Mastercard Love Index“, istraživanje kartičarskih plaćanja u periodu od tri godine, otkrilo je da je potrošnja u vezi sa iskazivanjem osjećanja porasla za 49%. Dok se većina kupovina i dalje obavlja uživo, ljubav je najnovija stvar koja je prešla na digitalnu platformu, te je zabilježen porast od 39% u broju on-line transakcija.
Ukoliko i dalje niste odabrali nešto posebno za svoju voljenu osobu, ne brinite jer niste sami. Podaci pokazuju da se većina kupovina za Dan zaljubljenih obavi u posljednjem trenutku 13. februara, a da je na taj dan u prethodne tri godine obavljeno 47,4 miliona transakcija.
U skorije vrijeme se pokazalo da put do nečijeg srca vodi preko stomaka, te je potrošnja u restoranima skočila za 102% od 2014. godine.
„Iako se način na koji izražavamo ljubav promijenio prethodnih godina, iskazivanje naklonosti ka nekome 14. februara je popularnije nego ikada. Istraživanje Mastercard Love Index ukazuje na ključne globalne i regionalne trendove kako bi trgovcima moglo da ponudi neke neprocjenjive uvide u način na koji potrošači žele da provedu najromantičniji dan u godini“, izjavila je Jelena Ristić, direktorica prodaje u kompaniji Mastercard za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine.
Ovo istraživanje je analiziralo ponašanja potrošača u više od 200 teritorija širom svijeta i identifikovalo je dodatne potrošačke trendove.
Lični pečat je i dalje važan: Uprkos stalnom rastu on-line kupovine, 95% kupovina oko Dana zaljubljenih se i dalje obavlja uživo. Potrošači u Latinskoj Americi najviše prelaze na on-line kupovinu, te je zabilježen rast od 250% od 2014. do 2016. godine, a za njima slijede područja Bliskog istoka i Afrike sa porastom od 56%.
REGIONALNI TRENDOVI | |
Azijsko-pacifička regija | · Najviše se troši na hotele/ motele – 37%, što je rast od 33% od 2014. godine
· 85% kupovine za Dan zaljubljenih obavljaju uživo, ali on-line prodaja je porasla za 81% u posljednje tri godine
|
Kanada | · Najviše troše u restoranima i na obroke van kuće – 34%
· 59% kupovine se obavlja uživo (najniži postotak u ovom segmentu na cijelom svijetu)
|
Evropa | · Najveći dio potrošnje oko Dana zaljubljenih odlazi na hotele/ motele– 35%, što je porast od 50% tokom tri godine
· Evropljani više troše na internetu od svih ostalih regiona – 19% njihove kupovine za Dan zaljubljenih se obavlja na web stranicama za e-trgovinu · Najveći segment rasta u Evropi su restorani sa 67% u prethodne tri godine |
Latinska Amerika | · Najveći rast u pogledu on-line potrošnje, za čak 250% u posljednje tri godine
· Trend poklanjanja cvijeća je i dalje aktuelan, uz ogroman rast od 271% od 2014. do 2016. · Također, najveći rast u pogledu kupovine nakita – rast od 66% |
SAD | · Vole da troše na hranu. 44% potrošača ide u restorane i sa 130%, to je najveći rast u ovom segmentu među svim regionima
· 90% kupovine se i dalje obavlja uživo · Potrošnja na hotele/ motele je također porasla za 57% tokom tri godine |
Bliski istok i Afrika | · Troše najveći dio svog budžeta za Dan zaljubljenih na hotele/ motele (43%) i nakit (22%)
· Obavljaju tri četvrtine (75%) kupovina uživo · Kupovina cvijeća je i dalje aktuelan trend, sa rastom od 22% tokom perioda od tri godine |